003
003 Melanie Tomlinson
Midden in de nacht schrik ik wakker. Ik weet niet waardoor, misschien door een nachtmerrie die ik vergeten ben? Ik ga weer liggen en sluit mijn ogen. Na een tijdje lig ik nogsteeds wakker. Ik rol wat door mijn bed. Vreselijk als je niet meer in slaap kan vallen. Ik kijk op mijn iPhone die aangeeft dat het drie uur 's nachts is. Ik zucht terwijl ik met één beweging mijn deken van me af zwaai. Ik sta op. Ik loop naar mijn deur en open hem. Ik loop eruit en sluit hem weer. Ik loop naar mijn broer zijn kamer. Ik open hem en zie hem slapen. Ik sla de dekens van hem af en ga naast hem liggen. Ik ga tegen hem aanliggen en trek de deken weer over ons heen. Ik hoor hem kreunend wakker worden. 'Wat is er?' Vraagt hij slaperig. 'Ik kan niet slapen.' Ik lijk net een kind die dat zegt. Hij knikt en sluit zijn ogen weer. Ik sluit mijn ogen ook. Na een tijdje val ik eindelijk in slaap.
Ik word 's morgens om een uur of negen wakker. Ik kijk naast me en zie Louis nog slapen. Ik glimlach eventjes. Ik sta op. Ik sluip de kamer uit en sluit de deur zachtjes. Ik loop naar mijn eigen kamer. Ik loop gelijk door naar mijn kledingkast als ik de deur weer heb gesloten. Ik kijk erin. Ik pak een geblokte losse blous en een kort broekje. Ik loop naar de badkamer en sluit de deur. Ik leg mijn kleding op een los plekje. Ik kleed me uit totdat ik alleen in mijn ondergoed sta. Ik kijk naar mijn buik. Ik ben erg dun, maar zelf vind ik dat ik te dik ben. Louis word altijd boos als ik begin te praten over dat ik dik ben. Hij zegt dan altijd dat ik zo dun ben. Hij maakt dan altijd een gebaar met zijn vingers. Ik zucht en kleed me verder uit. Ik zet de douche aan. Ik stap onder de warme stralen water die over mijn lichaam glijden. Ik was mezelf helemaal en was mijn haren ook. Ik draai na een lange tijd eronder hebben gestaan de douche uit. Ik stap de cabine uit. Ik pak een handdoek en droog me af. Nadat ik droog ben kleed ik me weer aan. Ik pak de fohn en fohn mijn haar totdat het droog is. Ik loop de badkamer uit weer terug mijn kamer in. Ik ga voor mijn spiegel zitten. Ik pak mijn mascara. Ik open hem en ga langzaam over mijn wimpers zodat er geen zwarte vegen op mijn huid komen. Ik ga zo door totdat mijn wimpers erg zwart zijn zodat mijn ogen nog meer opvallen. Ik sta op en ga weer voor de spiegel staan. Ik laat mijn haar gewoon los hangen. Ik vind het goed zo. Ik loop naar beneden waar ik Louis zie zitten. Slaperig. Ik zie hem chagerijnig voor zich uitkijken. Nou die is ook vrolijk. Ik loop langs hem naar de keuken. 'Goedemorgen.' Mompel ik nog even. Ik krijg een antwoord terug wat moet lijken op goedemorgen. Ik pak een glas en vul hem met water. Ik drink hem gulzig op. Ik zet hem als hij op is weer weg in de vaatwasser. Ik loop terug naar de woonkamer. Ik zie Louis niet meer zitten. Die is vast zich aan gaan kleden. Ik ga op de bank zitten en zet de tv aan. Ik heb voorgenomen dat als Louis zijn vrienden nog komen, dat ik gewoon blijf zitten. Ik begin mijn kamer toch een beetje zat te worden. Het is zondag, dus morgen weer school. Op school ga ik met niemand op. Alleen soms met mijn broer. Voor de rest vind iedereen me maar een vreemd iemand met mijn witte huid en felle blauwe ogen. Ook vinden ze me dun. Ik vind mijzelf dik als ik het mag zeggen. Sommige meiden zijn jaloers op mij. Nou ik ben helemaal niet blij met mijzelf. Ik kan helemaal niet met mensen om gaan, wat is daar nou weer leuk aan? En de jongens op school, nou wat kan ik daar over zeggen? Vreselijk zijn ze, ze fluiten steeds of maken van die flirt opmerkingen. Ik negeer het steeds meer. Ik kijk weer verder naar de tv. Na een tijdje zie ik Louis weer de kamer inlopen. Hij ploft naast me neer. 'Wat was er nou vanacht?' Vraagt hij. 'Ik kon gewoon niet slapen.' Antwoord ik. Hij knikt eventjes. Ik kijk weer naar de tv. Ik weet niet wat er op staat maar het is harstikke saai. Ik pak de afstandsbediening en begin langzaam te zappen.
--
reacties?
Reageer (1)
Ik zie het echt helemaal voor me hoe Louis slaperig wakker word enz. x)
1 decennium geleden