36
'Willen jullie iets drinken?'vroeg Billy toen we allemaal zaten.
'Thee graag,'antwoorden mijn adoptieouders tegeljkertijd.
'Hebben jullie cola?'vroeg Tom.
'Natuurlijk,'riep Jacob,'welke tiener kan er nou leven zonder cola?'
'Dat was Jacobs mening,'zei Billy,'wat wil jij drinken Pocahontas?'
'Doe mij ook maar een cola.'
Toen Jacob en Billy het drinken op tafel hadden gezit besloot Billy het gesprek te openen.
'We zjn hier met zijn allen omdat Pocahontas eigenlijk mijn geadopteerde dochter is, toch?'
Iedereen keek in stilte naar de tafel en ik besloot dat die stomme taboe even verbroken moest worden.
'Ja.'
Ik werd verbaasd aangekeken, ik was degene die het zelfs moeilijk had gevonden om naar binnen te stappen, maar toen hervatte Billy zich weer.
'Jij was de enige die er gisteren pas achterkwam, Tom hoorde bij de groep vrienden van Jacob die eergisteren door hem werden ingelicht.'
'Dus Tom wist het ook al?'vroeg mijn adoptievader verbaasd.
'Ja,'antwoorde Tom.
'Toen ik en Jacob besloten om je te vertellen dat je geadopteerd was hebben we zo snel mogelijk deze afspraak gemaakt,'zei Billy. 'Het gaat erom dat jij je fijn voelt, wat wil jij nu?'
'Ik weet het niet precies, ik vertrouw Valeria en Gianfranco niet meer. Ik ben denk ik in een achtban van emoties terecht gekomen, maar wat zijn precies mijn opties?'
'1. Je laat alles zoals het was en niemand weet dat je geadopteerd bent.
2. Je blijft bij je adoptieouders wonen en je verteld dat je geadopteerd bent en dus mijn tweelingzus.
3. Je kan tijdelijk naar een opvanggezin.
4. Je komt hier wonen.'Somde Jacob op.
'Wat vinden we van optie 1?'vroeg Gianfranco.
'Absoluut niet,'zei ik.
'Optie 2?'vroeg hij daarna.
'Ik weet niet of dat een goede oplossing is.'
'Optie 3?'
'Dan zien we Pocahontas misschien nooit meer!'Riep Tom.
'Misschien kom ik aan de andere kant van de staat terecht,'zei ik.
'Optie 4?'vroeg Valeria.
'Bij ons ben je zeker welkom,'zei Billy.
'Ik denk dat dit de beste oplossing is,'zei ik.
'Wanneer wil je hierheen komen?'vroeg Jacob.
'Zo snel mogelijk.'
'We hebben nog meubilair in de kamer van Rachel en Rebecca staan als je dat goed vind hoef je alleen je persoonlijke spullen te verhuizen dus kan je hier vandaag nog gaan wonen,'zei Jacob.
'Goed,'zei ik.
'Wil je je nieuwe kamer zien?'vroeg Jacob.
'Ja graag.'
Reageer (2)
ie ie ie.
1 decennium geledenweer een nieuw hooftstukje jéééééééééé(sorry voor de late reactie ben nog een lijstje met reacties aan het maken, man bij deze story vliegen mijn reacties er door heen!!!! WAAROM IS DIT VERHAAL ZOOOOOO GOED!!!!
nice
1 decennium geledensnel verder