~Jacob Black
Met een luid kabaal word ik weer wakker. Zuchtend sta ik op en denk weer aan Naomi een paar uur geleden. Waarom ging ze zo plots weg? Billy's stem haalt me uit mijn gedachten. "Wat is er gebeurd?" zijn stem klinkt bezorgd dus ik loop naar de kamer. Sam, Paul en Jared staan in het midden. Sam heeft Naomi in zijn armen die niet bij bewustzijn is en een gapend gat in haar hoofd is. "Wat hebben jullie gedaan?" sis ik. "Rustig Jake, Billy kun jij Carlisle bellen. Hij weet wel wat hij moet doen." Billy knikt en rolt naar de telefoon. "Wat hebben jullie gedaan?" herhaal ik. "Jacob, ga naar je kamer!" roept Billy. "Ja, hallo Carlisle. Er is hier een ongelukje gebeurd met Naomi. Kun je even komen kijken?" Ik grom. "Ik wil nu duidelijkheid." Jared knikt en loopt naar mijn kamer. Sam kijkt hem naar. "Jared legt je alles uit." Ik knik en loop naar mijn kamer. "Nou?" Jared haalt diep adem. "Je weet dat wij dat wij afstammen van de wolven?" begint hij, ik knik, "Nou, dat is dus geen horrorverhaaltje. Ik kan in een weerwolf veranderen, Sam kan het, Paul kan het en Naomi kan het ook doen." Mijn ogen worden groot. "Dat meen je niet?" zeg ik verbaasd. "Jawel, maar je hebt niet alleen wolven. Alle verhalen zijn waar. Dus ook die van de Cullens. Hun zijn vampieren, maar goeden. Ze leven op dierenbloed. Maar dat is bijzonder voor vampieren. Vandaag kwamen we vampieren tegen die op mensenbloed leven. En natuurlijk ontstond er een gevecht, en de vampieren wonnen." Mijn mond is ondertussen opengevallen. "Dat meen je toch niet?" herhaal ik weer. Jared knikt en kijkt me spijtig aan. "Word ik dan ook -" ik kan mijn zin niet uitspreken. "Het is niet zeker, maar Sam denkt het wel." Ik kijk naar de grond. "Hoe gaat het met Naomi?" vraag ik dan voorzichtig. "Ze vocht met die rooie," mompelt Jared in zichzelf. "Carlisle Cullen, die dokter, komt haar onderzoeken." "Maar hij is een vampier!" roep ik. "Ja, maar hij is dokter, en hij is 'goed' voor zover een vampier goed kan zijn." Jared kijkt me aan. "Oké," zeg ik met tegenzin. Ik volg Jared naar de woonkamer waar Naomi op de bank neer is gelegd. Ik ga op een stoel zitten, verward door al die informatie die ik net gekregen heb.
Er zijn nog geen reacties.