17.Op zoek naar werk.
nu een extra lang hoofdstukje
Naar het eten zit ik nog even aan de tafel.Ik ben over mijn ontmoeting met Colin aan het denken.Colin is echt heel aardig tegen me, hij is ook nog eens knap.Hij heeft zwart half lang licht golvend haar, hij is best lang ik schat hem ongeveer 1.85 en hij is zo gespierd en dan die ogen zo mooi helder blauw.'Jhoe hoe Luna ben je nog wakker?'vraagt Ame me terwijl ze haar hand voor mijn gezicht zwaait.'Jha ja wat is er?'zeg ik nog een beetje in een trans.'Ik wil met je praten over wat we nu hier gaan doen, ik weet niet hoe het met jou zit maar ik wil hier geen nuteloze gast zijn en daarbij begint ons geld al aardig op te raken,'zegt Ame snel.daar had ik nog niet eens zo over na gedacht.'Misschien kunnen we hier en daar gaan rond vragen of iemand nog hulp nodig heeft?'zeg ik.'Goed iedee misschien kunnen we ons beter op splitsen en in eertste instatie voor bijde vragen maar eventueel allen anders maken we misschien helemaal geen kans.''Dat is inderdaad beter en ook omdat jij en ik in verschillende dingen goed zijn.'zeg ik.'Ik begin wel bij de kledingmaker en jij?'vraagt Ame.uhm waar zou ik beginnen?Het lieft wil ik bij de wachters maar daar zal ik als vrouw wel niet 1 2 3 in komen.ach ik begin wel in het paleis.'Ik begin hier wel, laten we maar gaan.'Amy knikt en loopt naar buiten.Ik sta ook op en loop in de richting van de hoofdzaal.Even later loop ik de hoofdzaal binnen.Het is vrij druk.Al snel kom ik Peter tegen.'goedemiddag zusje wat ben je van plan vandaag?''Nou Amethyst en ik zijn op zoek naar werk weet jij misschien iets of iemand?''Nou wat wil je het liefst doen?''Uhm bij de wachters,'zeg ik stamelend.Peter is zelf een wachter en eht zou geweldig zijn als ik ook mee kon helpen.'Luna dat gaat je waarschijnlijk niet lukken okal weet ik dat je bijzonder sterk en magies bent je blijft een 15 jarige vrouw.''Ik weet het maar misschien als ik me kan bewijzen dan zien ze dat ik het aankan.Ik heb maar 1 kans nodig.''Ik wens je veel succes zusje lief maar ik moet aan het werk goedendag.'Zonder dat ik nog kan antwoorden loopt mijn broer al weg.Ik loop naar een wachter met een lijders teken.Colin staat er ook dichtbij.'Goededag heer ik ben Luna avelone en ik vroeg me af of ik ook een wachter zou kunnen worden,'zeg ik zo zeker mogenlijk.De man kijkt me even raar aan en begint dan heel hard te lachen.'Een vrouw,haha,als wachter,haha, ik sterf nog liever.'zegt hij lachend en hij loopt weg voor ik kan protesteren.Ik voel woede op komen.Mijn handen beginnen warm te worden een voor teken voor een vuur uitbarsting.kalmeer Luna kalmeer zegt een stem in mijn hoofd.Plotseling staat Colin voor mijn neus.'Hallo Luna ik hoorde je gesprek, ben je echt heel zeker dat je wachter wil worden?en denk je dat je het aan kan?'vraagt hij.'Ja ik weet het heel zeker, ik was hoofdwachter in mijn dorp en dat ben ik al vanaf ik 12 ben.Ik wil gewoon graag iets bijdragen en het liefst in de vorm van bescherming van andere,'zeg ik zelfverzekerd en vol kracht.Ik zie hem even bedenkelijk en verbaasd kijken.'Nou laat maar eens zien wat je kan dan kom mee naar buiten en als je mij kan verslaan doe ik een goed woordje voor je.'o nee ik moet toch niet tegen hem vechten!'uhm als het echt moet oke maar mag ik dan eerst een andere manier van vechten laten zien maar dan niet op u uh jou?'vraag ik.'Oke dat is goed loop maar mee.'
Reageer (1)