Schrijftaak: JuniorJournalistwedstrijd
*Lynn*
Lynn keek toe hoe het meisje over de speelplaats strompelde. Haar vriendinnen lagen nog plat van het lachen. Lynn klapte haar mini-laptop open. Tik-tok-tiktik. Facebook. Ook opende ze haar lievelingsspelletje: 'Blinde Jager'. Al snel zat ze verdiept in het overlevingsspel. Zelfs toen haar mama haar kwam ophalen met de auto, speelde ze voort. Tien minuutjes later was ze thuis. Ze hoorde haar moeder weggaan. Ze knipperde eens met haar ogen. Het meisje was al drie uur aan het spelen. Net toen ze iets te drinken wou halen merkte ze dat er iets niet klopte. Ze zat in het spel! Lynn voelde een pijnscheut door haar linkerarm, want Blinde Jager had daar net een pijl door gekregen.
Het huppeloze kind zag hoe haar broer fluitend de living binnenkwam. Hij keek spiedend rond en ging toen achter hààr computer zitten. Lynn wou protesteren maar ze kon niets doen. Ze stond aan de grond genageld. Haar broer beval vooruit te stappen. Dat deed ze, natuurlijk, ze kon niet anders. Ze moest haar zwaard trekken. Er kwam een groepje struikrovers op haar af. In zichzelf huilde Lynn, haar broer was niet bepaald voorzichtig met haar. Toen ze in level twee belandde deed alles aan haar lichaam pijn. Maar het ergste was dat Blinde Jager hier een blinddoek ontving. Haar moeder kwam geukkig thuis. “Thomas, zit je nu weer op de laptop van je zus? Weg daar, als ze het hoort ben je nog niet jarig!” Snel knipte hij de computer uit. Flash. Alles was zwart.
Er zijn nog geen reacties.