4 - Set off.
Mijn locker trek ik in 1 handige beweging open, ik drop mijn tas erin en kijk op mijn rooster wat mijn eerste les is. "Jouw les is scheikunde, net als die van mij!" zegt een hoge meisjes stem achter me, ze had haar handen rond mijn middel gewikkeld en keek over mijn schouder mee naar het papiertje. 'Loria' zucht ik in mijn hoofd, Ik draai me om een druk een zoen op haar lippen. "Hoe was je vakantie?" vraag ik haar geïnteresseerd en we lopen samen naar scheikunde. Ik loop iets voor haar, zodat iedereen zou zien dat ze van mij is en dat ze met hun handen van haar af zouden moeten blijven.
We lopen het klaslokaal binnen en zetten ons op de achterste rij, naast Daniëlle en Liam. Liora en Daniëlle gaan samen zitten en beginnen te praten over van die achterlijke meisjes dingen. Ik gun hen beide nog een korte lach en ga bij Liam zitten.
Hij knikt naar me, maar blijft naar Daniëlle luisteren. Bij hen was het anders dan bij ons. Daniëlle en Liam hadden iets, ik en Liora waren gewoon een handigheidje om elkaars status nog wat op te peppen. En het was allemaal per ongeluk gebeurt. Laten we zeggen dat ik niet erg nuchter meer was, maar zij dat niet merkte.
Om daar niet verder over uit te wijden ga ik me nu concentreren op onze nieuwe leerkracht Scheikunde.
Hij had een kale plek vanboven op zijn hoofd en draagt een ruitjes hem dat in zijn broek zit gefrommeld op een onaantrekkelijke manier en het bovenste knopje staat nog net open, wat een kleine stukje van zijn nogal onaangename borstkas laat zien.
Ik rol met mijn ogen, weer een leerkracht zonder stijl. Hij begon de les met een bijna verplicht lijkende speech.
"Weer een nieuw jaar." lacht hij, bijna treiterend tegenover ons. Bekijk het niet verkeerd, ik ga graag naar school. Om te voetballen en met mijn vrienden rond te hangen, maar er komen altijd een hoop onaangename dingen bij. Onwillekeurig laat ik mijn blik op dat moment naar Loria dwalen, zoals dat bijvoorbeeld.
Ze merkt het op en kijkt op haar verleidelijkst in mijn ogen. Geloof me, ik zou het geen verleiden noemen, maar eerder lijden.
Maar veel jongens op school vielen als een blok voor haar en ik was heel wat bij de meiden, omdat ik met haar was. Ik gooi haar een ongeïnteresseerde knipoog toe. En kijk weer naar voor, waar de man nu heel groot. "Meneer Broocks" op het bord had gekalkt. Zijn geschrift was te evenaren met zijn uiterlijk. Niet te genieten.
Hij begon met het uitdelen van de bundels waar we de volgende keer zouden mee starten. Op het voorblad stond een cartoon, die grappig moest zijn en daaronder 'SCHEIKUNDE', iets wat me bijster weinig interesseerde. Gelukkig was Louis erg goed in Scheikunde en zou ik hem om hulp kunnen vragen. Hij is altijd de helpende hand geweest, heb je hem nodig, hij is er voor je.
Na de les komt Liora naar me toe gehuppelt. "Ik heb je zo gemist." zegt ze bijna al cheerend. Ik grijns naar haar en duw een zoen op haar lippen. "Ik jouw ook hoor." ze geeft me haar boeken aan terwijl ze haar kluisje opent en begint te ratelen over hoe haar vakantie was. Ik staar voor me uit en zie Liam met Danielle de hoek om komen. Ze dragen beide hun eigen boeken en kletsen gezellig. Had"k maar zo'n vriendin.
Ik steek haar boeken in haar locker en ze begint ongegeneerd haar make-up te fixen. Ik haat te veel make-up, het maakt een meisje letterlijk tig keer lelijker. Ik snap niet waarom ze dat zouden doen? Ik rol mijn ogen en stop haar spullen ondertussen in haar locker. Ik druk een zoen op haar wang en loop van haar weg, naar Liam.
"Godver, Niall!" zegt ze druk wrijvend, ik had haar make-up weer eens verpest. Ik lach om mijn daad en gooi haar een luchtzoen toe.
'Kon ik nu maar écht van d'r houden' denk ik elke keer weer.
Reageer (9)
Amazayn! Snel verder Please(H)
1 decennium geledenkan louis ook een keer bij mij langs komen, ik vat serieus helemaal niets van scheikunde.. een italiaan als leraar en een vaag boek, hmm jep perfecte combi:S en een luie ik:$
1 decennium geledenen ik ben het ook met de rest eens, we want niam!!
en je bent dus al verder zag ik:$
denk bij het volgende hoofdstukje maar een snel verder;)
We Want some Niam! (:
1 decennium geledenHaha snel verder!
Xoxo
ik ben het dan weer met sunnshine eens;)
1 decennium geledenhup, gooi er gauw een beetje Niam in:)
Ik ben het met de rest eens.
1 decennium geledenBreak up dude!
Snel verder! <33