Ik laat Chaz los, sta op en loop naar de keuken. 'Justin, waarom zeg je niets?' Vraagt Chaz. Ik antwoord niet. 'Je kunt me niet eeuwig blijven negeren, Justin.' Zegt Chaz die naar me toe komt lopen. Hij heeft gelijk.
'Ik wil je geen pijn doen, Chaz.' Zeg ik en pak de verbandtrommel uit een kast.
'Ik heb me zelf al flink pijn gedaan. Niets doet meer pijn dan dit.' Zegt Chaz en hij wijst naar zijn wond.
'Er is wel een ding dat meer pijn doet dan dat.' Zeg ik tegen Chaz, zonder hem aan te kijken.
'O ja? Wat dan?' Vraagt Chaz, die naar me blijft kijken. Ik zucht.
'Een gebroken hart.' Zeg ik.
'Hoe bedoel je?' Vraagt Chaz langzaam. Ik haal diep adem en richt me tot Chaz.
'Het spijt me, Chaz. Ik weet niet of ik ook van jou houd.' Zeg ik en kijk Chaz aan. Chaz sluit even zijn ogen en zucht. Hij kijkt even weg en kijk me dan weer aan. Hij wilt iets zeggen, maar hij doet het niet. Hij draait zich op en loopt weg. Even later hoor ik voetstappen op de trap. Ik zucht. Ik pakt verband en speciaal tape uit de verbandtrommel. Ik loop ermee naar boven en ga Chaz zijn kamer binnen. 'Ga weg.' Zegt Chaz snikkend. Hij ligt huilend, op zijn rug, op zijn bed. Ik zeg niets. Ik loop naar hem toe en doe zijn shirt omhoog. Ik verzorg de wond en doe dan zijn shirt weer naar beneden. Ik kijk Chaz niet aan en loop de kamer uit. 'Bedankt.' Zegt Chaz zachtjes, voordat ik de kamer uit ben. Ik breek niet alleen Chaz zijn hart, maar ook dat van mezelf. Ik loopt naar beneden. Ik sta nog even stil bij de voordeur. Maar dan verlaat ik het huis en sluit ik de voordeur. Ik loop naar huis. Ik loop het tuinpad op en loop naar de voordeur. Ik druk op de bel en Selena doet open. 'Justin, gaat het?' Vraagt ze en ik loop naar binnen.
'Ik wil er niet over praten.' Zeg ik en ik loop de trap op. Ik ga mijn kamer binnen en sluit de deur. Ik laat me op mijn bed vallen en dan voel ik de tranen over mijn wangen rollen. Hoe kon ik nou zo stom zijn? Ik houd van die jongen. Ik hoor iemand op de deur kloppen. 'Laat me met rust.' Zeg ik en ik kijk naar de deur. Mijn moeder komt binnen. 'Lieverd?' Zegt ze.
'Mam..' Zeg ik en ik begin opnieuw te snikken. Mijn moeder komt op mijn bed zitten. Ik ga tegen haar aan zitten, sla mijn armen om haar middel en leg mijn hoofd tegen haar schouder. Mijn moeder slaat haar armen om me heen en legt haar hoofd tegen die van mij. 'Justin, wat is er gebeurd?' Vraagt mijn moeder.
'Ik.. Ik kwam bij Chaz thuis en kwam er achter dat hij had geprobeerd zichzelf neer te steken.. Ik vroeg hem waarom en toen bleef het een lange tijd stil. Toen zei hij: "I just love you.'' En ik wist toen niet wat ik moest zeggen. Want op dat moment had ik niet het gevoel dat ik ook van hem hield. En ik zei dat tegen hem en brak zo zijn hart, maar brak ook mijn eigen hart. Want ik houd wel degelijk van hem..' Vertel ik aan Pattie.
'Justin, liefje, ik denk dat je niet van hem houd. Misschien houd je van hem als vriend, maar meer ook niet. Justin, je moet eens rustig aan doen met zeggen dat je echt van iemand houd. Je houdt jezelf voor de gek en doet jezelf alleen maar pijn.' Zegt Pattie. Ik knik.
'En Ryan heeft me ook nog iets vertelt. Je moet zelf kiezen of je nog beroemd wilt zijn. Ik weet dat je je fans niet in de steek wilt laten en daarom gewoon beroemd wilt zijn, maar ik weet ook dat je niet meer beroemd wilt zijn, omdat je veel dingen mist. Maar zet bij de beslissing jezelf op de eerste plaats. Het gaat er nu om wat jij wilt.' Zegt Pattie. Ik knik weer.
'Bedankt, mam.' Zeg ik. Mijn moeder geeft me een kus op mijn voorhoofd en verlaat mijn kamer.
'Ik houd van Chaz, gewoon als vriend.' Mompel ik tegen mezelf. Ik pakt mijn mobiel en sms Chaz. 'Chaz, ik houd van je, gewoon als vriend. Meer niet. x' Stuur ik hem. Ik leg mijn mobiel op mijn nachtkastje. Dan begint hij te trillen. Ik pak mijn mobiel en open het berichtje van Chaz. 'I hate you.' Wauw, die woorden komen hard aan. Ik loopt met mijn mobiel in mijn hand de trap af en ga de woonkamer binnen. Pattie, Ryan en Selena zitten op de bank met Joshua. 'Nou mensen, Chaz haat me.' Zeg ik en ik geeft mijn mobiel aan Ryan. Ryan leest het berichtje, terwijl ook Pattie en Selena mee kijken. 'Ik sms'te hem alleen maar "Chaz, ik houd van je, gewoon als vriend" en dat kreeg ik terug.' Zeg ik en ik ga op een van de stoelen aan de eet tafel zitten en kijkt naar Pattie, Ryan en Selena.
'Hij bedoelt het vast niet zo.' Zegt Ryan.
'Wat bedoelt hij er dan mee? "O Justin, ik houd ook van jou, gewoon als vrienden?" Denk het niet he?' Zeg ik.
'Misschien is hij gewoon een beetje overstuur van wat er net gebeurd is.' Zegt Selena.
'Ja, dat hoop ik.' Mompel ik.

Reageer (3)

  • SemmiaBieber

    @xHanneBieber hij houd gewon te veel van mij :D

    1 decennium geleden
  • xHanneBieber

    Chazzie Wazzie,Jus kan er toch ook niets aan doen dat hij niet meer van je hou als vriendje?
    Mss heeft ie gewoon even tijd nodig voor zichzelf?
    Maar nu moet jij snel verder,lieverd.<33

    1 decennium geleden
  • lilarrzaill

    Ja ik denk ook dat ie dat bedoelde;)
    Snel verder!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen