30
Toen we weer bij het kampvuur aankwamen liet ik me naast Embry neerploffen. Billy schraapte zijn keel en begon met vertellen.
'Een tijd geleden was er een vrouw die soms gewoon wist en de oudsten dachten dat ze in contact stond met de geestekrijgers. Tijdens haar tweede zwangerschap waarschuwde ze haar man dat het meisje niet veilig was en voor alle zekerheid werd tijdens de geboorte geholpen door een goede vriendin en werd er aan niemand verteld dat er een tweeling geboren was. Een jongen en een meisje, Pocahontas en Jacob Black.'
Ik keek naar Jacob, dus hij miste zijn tweelingzus? Hij keek me aan en zijn ogen stonden weer vreemd bekend.
'Toen drie jonge afstammelingen van Taha-Aki de geur van vampier op het land van de Quileutes roken besloten de vrouw en haar man dat het veiliger was om de dochter ter adoptie af te staan aan een stel dat verhuisde en dat was de laatste keer dat ze hun dochter Pocahontas Black zagen.'
Ik zag hoe alle ogen op mij gericht waren en oppeens had ik het door.
'Jullie bedoelen dat ik Pocahontas Black ben?'Vroeg ik onzeker.
'Eigenlijk wel,'zei Embry.
'Maar dan is...?'
'Dan ben ik je tweelingbroer,'beantwoorde Jacob de vraag die ik zelf niet eens kon stellen.
'En ik ben je vader,'zei Billy.
'Heb ik nog andere broers of zussen?'
'Zoals je weet stierf onze moeder toen we negen waren,'zei Jacob,'en we hebben ook nog twee oudere zussen, Rachel en Rebecca, ook een tweeling.'
'Lijk ik op ze?'
'Je bent hun evenbeeld,'zei Sam,'Weet je nog toen ik dat ik je met Rachel verwarde?'
Dat herrinderde ik me nog wel, het was na mijn eerste schooldag.
'Maar als het al die tijd geheim was waarom weet ik vertellen jullie het nu dan?'
'Jij had toch altijd het idee dat we iets voor je geheimhielden?'vroeg Kim.
'Ja,'antwoorde ik.
'Dat deden we ook,'zei Jacob,'ken je de legendes van de stam?'
'Ja.'
'Ze zijn waar,'zei Sam.
'En ik ben de tandarts van Mickey Mouse,'zei ik spottend.
'Het is echt waar Pocahontas,'zei Tom.
'Dan zijn jullie zeker gedaanteverwisselaars?'vroeg ik.
'Ja,'zei Jacob,'nou mijn vader, Sue, oude Quil, Emily en Kim niet maar verder wel.'
'Tom ook?'
'Ja, sinds gisteren,'zei Paul.
'Waarom weten Billy, Sue, oude Quil, Emily en Kim er dan van en verder niemand?'
'Emily is Sams imprint en Kim die van Jared en de andere zijn oudsten,'zei Embry.
Imprinting herrinerde ik me als onbreekbare liefde op het eerste gezicht uit legendes.
'Waarom weet ik het?'
'Je wordt achterna gezeten door vampiers,'zei Jared.
'En ik ben met je ingeprent,'zei Tom.
'WAT?!'riep ik verschrikt.
Ik begreep nu waarom Paul me wegduwde toen ik hem zoende, ik was de imprint van zijn broeder uit de roedel.
'Daarom vertelde Jacob gisteren dat je zijn tweelingzus was.'Zei Paul. 'Ik en Jared liepen wacht toen hij oppeens helemaal in paniek ook veranderde.'
Toen pas realiseerde ik me dat Valeria en Gianfranco dus al die tijd tegen me gelogen hadden en werd ik boos op hun.
'Wat ben je van plan?'vroegen Jacob, Tom en Billy tegelijkertijd waardoor iedereen hun verbaasd aankeek.
'Pocahontas kijkt bijt altijd op haar onderlip als ze boos is,'legde Tom uit.
'Zo kijken Rachel en Rebecca ook als ze boos zijn,'verklaarde Jacob.
'Maar hoe moet het nu verder?'vroeg ik plotseling waardoor iedereen voor zich uit staarde.
Reageer (1)
(huil)ik zit met tranen in mijn ogen dit te lezen. WAT GEWELDIG, ik raak verslaaft aan jou Story (en schrijfstijl!!!)
1 decennium geleden