Dag 7: Raak
Mijn wond is nu grotendeels genezen, ik vraag me af hoe het zo snel kan, want ik ben pas twee dagen ziek. De wond is nog wel open en de tandafdrukken staan nog duidelijk in mijn vlees, alleen zijn ze al voor de helft dicht. Als Kinga me roept kijk ik op, ik zie dat hij mijn boog vast heeft. Ik heb nu weer kracht in mijn arm en ik wil de boog aannemen. Maar Pendwa waarschuwt me, als de wond weer begint te bloeden moet ik gelijk terugkomen.
Ik geniet van deze dag. Ik hoor de vogels weer goed, ik heb een boog in mijn handen en een pijlenkoker op mijn rug. Als ik aan het oefenen ben met de hooibaal zie ik aan de rand van het bos een beweging, het is een zwijn. Ik fluister naar Kinga dat daar een zwijn staat. Kinga fluistert terug: “raak hem goed, net onder de nek”. Ik mik en ik schiet, het zwijn valt neer, alleen heb ik hem niet geraakt op de plek waar ik hem wou raken. Als ik naar het zwijn toeloop zie ik dat ik het zijn in zijn darmen heb geraakt en het leeft nog. Ik pak een tweede pijl en dit keer raak ik hem op de plek vlak onder de keel. Het zwijn is nu wel op slag dood. Ik roep Kinga en hij komt ook aanlopen. Hij ziet dan ik twee pijlen nodig heb gehad, hij zegt: “je moet meer trainen”. Ik beaam dat en loop weer richting de strobaal. Als de koker leeg is met ik dat mijn schouder nat word. Ik ren gelijk naar Pendwa die me bestraffend toespreekt maar blij is dat ik gelijk terug ben gekomen. Het bloed niet heel erg. Als Pendwa er een nieuw verband van boomschors om aanlegt is het al grotendeels gestopt met bloeden. Ik moet weer en bed gaan liggen en ik krijg een schotel met eten. Daarna val ik in slaap.
Er zijn nog geen reacties.