Was it true?
Waarom is dit nou weer gebeurt? Wie heeft het gedaan? Alle vragen dwarrelde door Clarissa haar hoofd toen ze huilde. ''lieverd..'' zei oma kalm tegen haar, ''kom mee naar binnen..'' Opa en oma hielpen Clarissa opstaan, het leek net alsof ze niet meer kon lopen. Opa deed de deur open en liep samen met oma naar de woonkamer en zette Clarissa daar neer op de stoel. ''Wat is er met mama, Clarissa?'' vroeg oma daarna.
Clarissa zuchte diep, ze kon eigenlijk geen woord uitbrengen maar probeerde het toch, haar mond ging langzaam open, maar toen ze iets wou zeggen, kwam er niets uit. Oma bleef Clarissa aankijken, ''Vertel het me maar, Clarissa.'' Clarissa beet op haar lip, als ze nu iets zou moeten zeggen, barste ze weer in huilen uit, ze slikte. Zou ze het nu toch maar vertellen? ''Oma.. nou..'' en daar kwam de eerste traan weer tevoorschijn. ''Ik kwam thuis van school, en was enthousiast want ik had een goed punt.. maar toen ik.. '' Clarissa kon haar zin niet afmaken, want de bel ging. Opa stond op en liep naar de voordeur, hij opende die en zag Clarissa haar vader staan. Clarissa's vader kwam binnen voordat opa gezegd had dat het mocht.
''Clarissa? Alles goed met je?'' zegt haar vader overhaast. ''Het gaat wel, pap. '' Clarissa was niet echt blij dat haar vader binnen was, maarja, hij zou ook niet weggaan als ze dat vroegen, zo eigenwijs was hij wel.
''Ga verder met je verhaal Clarissa.'' zei oma en tikte Clarissa aan, ze wist dat Clarissa niet blij was met de komst van haar vader. En het was verdacht, hoe wist hij waar Clarissa was? Oma begon haar twijfels te krijgen, maar toen ze iets wou zeggen vervolgde Clarissa haar verhaal; ''toen ik de deur open deed hoorde ik de achterdeur dicht klappen, en in de woonkamer zaten bloedspetters op de muur.. Ik had jullie gebeld maar niemand nam op. '' ze beet op haar lip en vanuit haar ooghoek zag ze haar vader heel ongeïnteresseerd kijken. ''ik ging alleen naar boven, toen ik de deur van papa en mama's slaapkamer open deed, zag ik mama onder bloed op bed liggen.. Toen heb ik onmiddellijk de politie gebeld, maar het was te laat.''
De vader van Clarissa drukt haar tegen hem aan. ''Het komt goed, schat.'' fluistert hij in haar oor. ''Hoe bedoel je komt goed? komt goed? ik ben mama kwijt ! Noem je dat goed?'' Clarissa barst in woede uit en haar opa en oma kijken geschrokken.
Reageer (1)
Omg, haar vader is echt een klootzak!
1 decennium geledenSnel verderr!