Hoofdstuk 5 - Leo, Piper & Paige

Leo ziet dat de meiden naar hem kijken en merkt dat hij, voorlopig, hun enige hoop is om Phoebe te vinden.
"Ik zal proberen of ik kan voelen waar Phoebe is."
Leo sluit zijn ogen en concentreert zich op Phoebe. Hij voelt niets, correctie hij voelt bíjna niets.
"Ik denk," begint Leo "dat ik geen goed nieuws heb. Ik kan Phoebe bijna niet vinden. Het lijkt wel..." Leo zoekt naar de juiste woorden "Het lijkt wel of iets, of iemand, het signaal blokkeert. Maar ze zit in ieder geval niet in de onderwereld, tenminste, nu nog niet. Anders zou ik helemaal niets voelen."


Piper kijkt Leo even vanuit haar ooghoeken aan. Ze lijkt nog steeds boos, maar ze is vooral verward om Leo's recentste uitspraak.
"Wat dat ook mag betekenen, goed kan het niet zijn."
Ze denkt even na, van de rest verwachtend dat ze haar even gerust laten, wat ze ook doen. Na een tijdje begint ze langzaam en bedachtzaam te praten.
"Oké we gaan naar de onderwereld...goed voorbereid wel te verstaan. En Meredith dan, natuurlijk heb ik haar enigzins nagetrokken. Maar zeg nu zelf, iemand die zomaar al je taken wil overnemen, die ook nog eens goed volbrengt en die aanslaat bij de mensen, daar ga je toch geen privédetective opzetten! Ik weet alleen dat ze pas afgestudeerd is, ze is geloof ik een wees. Althans haar vader is gestorven toen haar moeder zwanger was en ik denk dat ze haar moeder later ook is kwijtgeraakt, of die heeft haar afgestaan ofzo. In ieder geval, op het eerste gezicht niks verdachts aan."


"Maar waar beginnen we, waar moeten we zoeken? Welke sukkels hebben Phoebe meegenomen?" vraagt Paige zich hardop af.
Ze wil Phoebe vinden, echt waar. Maar ze wil geen valse hoop koesteren.
"Leo, kun jij niet ergens achter komen?" vraagt Paige ten slotte "Ik bedoel, de Elders hadden toch gehoord dat er iets stond te gebeuren. Van wie hebben ze die tip gekregen? Het is ons enige aanknopingspunt."
Als je dat al zo kunt noemen plakt Paige er in stilte achteraan.


"Ik zal naar de Wijzen toegaan. Ze hadden niet verteld van wie ze het hadden. Maar misschien dat ik er nu achter kan komen" zegt Leo tegen de zusjes en hij orbt weg.


Paige en Piper kijken toe hoe Leo wegorbt in een zee van lichtgevende bolletjes en ze zwijgen allebei. Paige verbreekt de stilte en zegt: "Oke, Leo is weg. Maar nu, wat gaan we nu doen? Ik bedoel, ik ga hier niet zitten wachten tot hij terugkomt. We moeten Phoebe zien te vinden. Zullen we..." ze kijkt Piper even vlug aan en gaat dan verder "we kunnen naar de Bay Mirror orben. Gewoon om even te checken of Phoebe daar soms is."

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen