Chapter nine.
Een luide geeuw verliet mijn lippen en ik rekte me ongegeneerd uit. Liam zuchtte geïrriteerd. "You can at least put your hand in front of your mouth?" verzuchte hij. Ik schokschouderde en geeuwde een tweede keer, dit keer met mijn hand voor mijn mond. "I'm just soooooo tired." Louis grinnikte zachtjes en gooide me een blikje cola toe. "Maybe you should sleep a bit more then, don't you think?" Op dat moment kreeg ik een berichtje binnen. Marie waarschijnlijk.
Ik wist niet goed wat ik van haar moest denken. Hoewel ze een vriendin van Audrey was en Audrey verstandig genoeg was om ons nummer niet aan een idiote fan te geven, was ik toch bang voor de teleurstelling.
Aarzelend haalde ik het toestel boven en glimlachte even toen mijn ogen over de letters gleden.
Sounds interesting, Audrey didn't tell.
What's your role in the band?
I had also a band a few years ago,
I played the harmonica
Xx
Louis schoof wat dichter naar me toe en wilde meelezen. "Who is so important that you start to ignore me?" vroeg Louis me. Ik draaide mijn gsm een beetje weg. Louis hoefde niet te weten met wie ik stuurde. "No panic, Louis, you're still my number one." antwoordde ik. "That's what I want to hear" ging hij daarop in en hield me in een greep die volgens mij een soort van knuffel moest voorstellen. Toen bedacht ik me hoe we eruit moesten zien en grinnikte ik even. Ik probeerde wat te typen, maar met Louis in mijn armen was dat redelijk lastig.
Actually we are a boyband, so I'm a singer.
Zayn is also a member, that's how I met him.
and you must be a great artist.
Wow, the harmonica :p
Xx
Louis maakte vreemde geluidjes toen ik mijn gsm nog een keer overging. Ik klopte lachend op zijn hoofd en streelde door zijn haren, waardoor hij goedkeurend begon te miauwen.
Serieus, soms dacht ik dat er iets mis was met die jongen.
"Come on, Louis. Get off me." Louis schudde eigenwijs zijn hoofd en drukte zich nog verder op mijn schoot. Hulpeloos liet ik mijn blik over de jongens glijden. Deze deden echter alsof ze van niets wisten. Liam speelde op zijn nintendo, Niall was druk met zijn gsm, alleen Zayn schonk me een beetje aandacht. Hij had een brede lach op zijn gezicht staan. "Zayn, help me," piepte ik, toen louis zijn armen rond mijn keel had geplaatst en langzaam maar zeker me de adem begon te ontnemen, letterlijk.
Zayn sprong op. "Why should I?"
"Because I'm your friend?" Zayn keek bedenkelijk naar het plafond, alsof daar stond wat hij moest gaan doen. Vervolgens liep hij op Louis af en fluisterde hem iets in het oor. Louis grinnikte en keek op. "Really?" vroeg hij toen.Zayn knikte. De grijns op Louis zijn gezicht werd groter en groter. "Do you have to tell me something, Harry?" Hij keek me lachend aan. "No, I don't think so?" vroeg ik, niet wetend waar hij het over had. Louis haalde zijn schouders op. "Don't have sex without extra protection, you can get pregnant."
lachend haalde ik mijn gsm naar boven.
I would rock your socks off (;
Really, I would.
And the harmonica is a very difficult instrument to play.
I'm sure you can't do it.
I'll bet on that.
Xx
Ze meende het dus echt toen ze zei dat ze de mondharmonica speelde. Nu ja, ieder zijn eigen instrument, is het niet? Ik dacht even na over mijn antwoord. Ik keek op van mijn gsm en zag Louis nu op de schoot van Zayn lag. Zo te zien amuseerde hij zich daar prima.
I bet I can.
I've singer lungs, you know
Btw I'm quite handy with the kazoo
What's your favourite song?
Xx
Louis was me al helemaal vergeten en had enkel aandacht voor Zayn. Die laatste beklaagde zich natuurlijk dat hij me geholpen had. Het maakte me niet veel uit. Nu had ik tenminste de tijd om eens na te denken. Over one Direction. Over Marie. Over deze sms-toestand. Ik wist dat het eigenlijk niet zou mogen, maar ergens diep vanbinnen snakte ik er telkens naar een antwoord van haar te krijgen. Ze was het eerste meisje in maanden -buiten mijn moeder- die niet gillend op me af kwam. Ik voelde mijn gsm trillen en werd vanbinnen helemaal blij. Een teken dat niet goed was.
I like most Unfaithful by Rihanna.
It's an amazing song.
But I'm into slow love songs anyway
What's your favourite song?
Let's prove that you are good with the harmonica
Xx
lachend staarde ik naar mijn gsm en aarzelende even met terug sturen. Wat moest ik zeggen? Moest ik de uitdaging aangaan? Maar hoe?
I love any kind of music,
A Rihanna lover, Huh.
She's pretty cool.
I've met her last year.
How can I prove?
Xx
Ik verwachtte niet snel een antwoord terug en verdiepte me helemaal in het gesprek tussen Zayn en Louis. De twee hadden een discussie over de meest smaakvolle vis. Alleen een onderwerp waar Louis kon opkomen. Ik begreep niet waar Zayn de moed vond om met Louis te blijven discussiëren. Die twee hielden nooit op. "What do you think, Harry?" vroeg Louis wanhopig toen hij zelf ook doorhad dat hij het deze keer niet ging winnen. "Well, I think no fish taste good, to be honest." Louis schonk me een verbijsterende blik en ik kon enkel nog maar lachen. Humor op een laag niveau.
Er zijn nog geen reacties.