X04
Pim keek een beetje vreemd naar Ralf, die naar haar en Quinty toe kwam lopen.
"Wat komt die doen?", vroeg Pim fluisterend aan Quinty.
"Hoe moet ik dat nou weten", siste Quinty, "Doe gewoon maar normaal tegen hem en niet een of andere rare meid uithangen, want hij is best wel knap"
Pim dacht even dat ze Quinty erachter aan nog hoorde zeggen: 'Jammer dat ik al een vriendje heb' Maar dat kan Pim ook verbeeld hebben. Pim grinnikte even en nam een slok van haar Fanta. Quinty nam een grote slok bier en Pim keek een beetje naar haar glas. Ralf kwam naar hun toe gelopen en glimlachte breed.
"Hooi", zei hij vrolijk, "Mag ik erbij komen staan?"
Pim wou zeggen dat dat best mocht, maar Quinty was haar voor met haar grote mond.
"Tuurlijk", zei Quinty grijnzend, "Ik ben Quinty" Quinty keek even opzij naar Pim die nog een slok van haar Fanta nam. Snel slikte Pim de Fanta door en keek een beetje blozend naar Ralf.
"Ehm, ik ben Pim", zei ze een beetje ongemakkelijk en ze keek met haar helderblauwe ogen naar Ralf, die nog steeds breed glimlachte.
"Leuke namen", zei hij toen, "Ik ben Ralf, voor het geval dat jullie dat nog niet wisten"
Pim grinnikte even, eigenlijk was dat onnodige informatie, ze had hem niet zien optreden en wist dus ook hij was. Hij had wel humor, waarschijnlijk.
"Volgens mij heb ik jou hier eerder gezien", Quinty begon weer tegen Ralf te praten, "Jij kwam hier de laatste paar jaren toch ook wel eens?"
Ralf knikte. "Jep"
"Dan ben ik niet dom", zei Quinty en ze nam de laatste slok van haar bier.
Pim rolde met haar ogen. "Je moet dadelijk nog wel op de fiets naar huis hoor", zei Pim waarschuwend tegen Quinty, "En je mag niet bij mij achterop"
Ralf lachte een beetje en Pim keek een beetje glimlachend naar Ralf, die ook terug glimlachte naar haar. Quinty keek van Pim naar Ralf en weer terug naar Pim, waarna ze even zuchtte.
"Ik ga nog wat halen", zei Quinty toen en ze keek even snel naar het glas van Pim, dat nog redelijk vol zat. Die hoeft waarschijnlijk niets.
"Ralf", vroeg ze en Ralf keek naar Quinty, "Wil je ook wat te drinken?"
Ralf beet even op zijn lip en dacht na, of dat leek in ieder geval.
"Is goed", zei hij, "Doe maar een colaatje"
Quinty liep op haar Uggs naar de bar en liet Pim bij Ralf achter.
Pim plukte een beetje aan haar vingerloze handschoenen en keek af en toe voorzichtig naar Ralf, die er net zo ongemakkelijk bij stond als Pim zelf. Pim hoopte eigenlijk dat Quinty snel terug was, want die had altijd wel iets te zeggen.
Toen Pim weer eens naar Ralf keek, kruisten hun blikken en Pim voelde zichzelf rood worden, maar waarschijnlijk was ze dat al, in ieder geval haar neus dan, die wordt altijd heel snel rood en volgens veel mensen is dat schattig. Toen verbrook Ralf de stilte tussen hun tweeën.
"Hoe oud ben je eigenlijk?", vroeg hij voorzichtig aan Pim.
"15", zei ze, "En jij?"
"16", zei Ralf kort en hij glimlachte even.
"Dacht ik al", zei Pim glimlachend en Ralf glimlachte ook.
Ze keken elkaar glimlachend aan, totdat Quinty weer vrolijk terug kwam, met Roel en Rick, achter haar aan.
"Ben ik weer", zei ze vrolijk en ze zette de cola en weer een glas met bier op de tafel neer, "En ik heb gezelschap"
Ralf rolde met zijn ogen en pakte zijn glas, proberend geen oogcontact te maken met Roel of Rick. Hij had even geen zin in hun commentaar. Kon hij dan niet even alleen zijn, met een meisje, of twee meisje, of whatever.
Reageer (2)
Leuk!!!!!
1 decennium geledensuperblij!!! We all love RALF !!
1 decennium geleden