het spijt me dat het zo lang duurde, school, andere stories, maar deze hoofdstuk was al klaar zonder dat ik et wist dus hier is hij

4. Op weg

Dagen lang lopen de reisgenoten over de wijde vlaktes van midden- aarden.
Legolas houd zijn kinderen goed in de gaten.
Mariska praten met Gandalf, Aragorn met de hobbits en ze lachte, alleen Peyton was rustig en keek rustig naar de horizon. Legolas zuchtten even en liep naar zijn jongste dochter.
“ Alles goed Peyton?” vroeg hij zachtjes en hij aait over haar hoofd.
Peyton kijkt haar vader aan. “ Ja,” liegt ze. “Alles is goed. Het is alleen..” ze zucht. “ Laat maar, het is niets.”
Legolas gaat naast haar zitten. “ Peyton, mijn dochter, ik ken je al mijn hele leven, je kan me alles vertellen.” Legolas neemt Peyton in zijn armen.
“ Pa.. het is gewoon dat het voelt alsof er wat gaat gebeuren, maar ik kan niet plaatsen wat het is en Mariska en Aragorn denken overduidelijk dat ik me overdrijf en jij waarschijnlijk ook.”
Legolas schud zijn hoofd. “ Nee zo denk ik er niet over, je hebt de zelfde gave’s als je moeder, dus als er iets mag je het me gerust vertellen.” Hij lacht. “ Als je zus en broertje je niet geloven geeft het niet ik geloof je wel.”
Peyton glimlacht. “ Dus ik heb iets dat zij niet hebben?”
Legolas knikt. “ dus vertel wat was er?”
“ Nauw, ik heb het gevoel of er iets gaat gebeuren, alsof de dood in de lucht hangt,” zegt ze. “ En ik kan niet plaatsen wat het nauw eigenlijk betekend.”
Legolas knikt begrijpend. “ Ik vergat te zeggen Peyton, dat je zus en broertje ook over bepaalde krachten zullen beschikken, net zoals jij. Maar wat dat kan zijn dat weet ik niet.” Dan staat Legolas op. “ Er is iets in de verte.” Zegt hij.
“Gewoon een wolkenflard.” Zegt Gimli de dwerg.
Aragorn kijkt. “ Dat is geen wolkenflard, het zijn vogels uit donkerland, snel verberg je.”
Peyton was bevroren van angst op haar plaats en zag hoe de rest weg rende.
“ Peyton” roept Legolas. Maar ze reageert niet en blijft staan. Mariska die dicht bij Peyton staat grijpt haar bij de hand en trekt Peyton toen tegen de grond en zorgt er voor dat ze beide onzichtbaar zijn onder de bosjes.
Peyton kijkt Mariska aan. “ S.. sorry.. ik schrok gewoon.” Zegt ze tegen haar oudste zus terwijl ze naar de vogels kijkt die voorbij waren gevlogen.
Mariska glimlacht. “ Geeft niet, gelukkig ben ik de oudste en heb daarom de verantwoordelijkheid.” Ze staan dan weer op.
“ Ja hoor wrijft het maar weer in dat jij de oudste bent.” zegt Peyton ook glimlachend.
“ Sorry zusje,” zegt Mariska lachend. “ Het spijt me.”
Legolas rent naar zijn dochters toe. “ Meiden alles goed?” vraagt hij bezorgt.
“ Ja hoor, vader,” zegt Peyton. “ Met mij gaat het goed, dank zij Mariska.”
Mariska glimlacht even naar haar zusje.
“ goed zo,” zegt Legolas. “ zo hoort mijn eerstgeborene zich te gedragen.”
Mariska slaat haar armen om Peyton heen.
“ We gaan naar Caradhras.” zegt Legolas tegen zijn dochters.
“ Waar heen?” riepen Mariska en Peyton in koor.

Het genootschap lopen de Caradhras over. Het is een gevaarlijke weg en sommige zijn niet helemaal blij met de route die is uit gekozen.
“ Grr.” Zegt Mariska als ze niet vooruit komt in de sneeuw. “ Dus omdat een weg gesloten is moeten we hier langs?”
“ Kalm aan, zus,” zegt Aragorn. “ We komen er vanzelf wel hoor.”
“ Ik hoop het,” zegt Mariska verhit en opeens begint de sneeuw om haar heen weg te smelten.
“ Ja zo kan het natuurlijk ook.” zegt Aragorn verbaast.
Mariska begint te lachen. “ Ja hé, maar hoe smolt de sneeuw nauw opeens?, ”
“ Geen idee,” zegt Aragorn. “ Misschien een van je gave’s?”
“ We hebben geen gave’s Aragorn.” Zegt Mariska tegen haar broertje. “ Of wel”
Mariska kijkt naar haar vader. Of wel denkt ze.
Toen liepen ze verder, Legolas liep als een veertje over de sneeuw terwijl de andere, zelfs zijn kinderen, door de sneeuw ploegde. Legolas hielt zijn kinderen goed in de gaten en zag dat Mariska ook haar krachten had gekregen en was erg trots op zijn kinderen. Ik vraag me af wat voor krachten Aragorn van zijn moeder heeft geërfd, denkt Legolas. Mariska en Peyton hebben de gave’s om vuur te maken en in de toekomst te kijken, maar Aragorn is nog een raadsel.
Maar Legolas word uit zijn gedachten gehaald als er een stem in de lucht klinkt.
“ Er is een kwade stem in de lucht.” Roept hij.
“ Het is Saruman.” Roept Gandalf en opdat moment raakt een bliksem schicht een deel van de berg waardoor ze allemaal worden bedolven.

Reageer (3)

  • KingThorin

    wel onduidelijk omdat er nu 2 'aragornen' zijn.

    1 decennium geleden
  • Arcturus

    Snel verder
    (Ik heb ook LOTR story, LOTR verslaafd :9~)

    1 decennium geleden
  • dayxdreamer

    Ik ben benieuwd, wat zou hij nog kunnen krijgen?

    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen