Foto bij De laatste liefde...

Er komt nog een part 2 van dit hoofdstuk, maar het paste allemaal niet in 1 dingetje :X

Hij voelde zijn maag omdraaien en zijn zenuwen werden alsmaar erger. Hij wilde op zijn nagels gaan bijten om de zenuwen een beetje weg te werken maar Selena had dat haar zo duidelijk verboden. Selena was zijn beste vriendin en ook zijn vriendinnetje. Ze hadden al zo lang als hij kon herinneren een relatie. En vandaag zou hij op het grote open podium van de school optreden. Hij zo zingen voor iedereen die wilde luisteren. En dat waren er heel veel. Eigenlijk wilde hij niet zingen, hij wist wel dat hij het kon, en dat mensen zijn gezang mooi vinden. Maar had niet de behoefte om op het open podium van school te zingen.

Maar toch had Selena hem weten over te halen. Ze had gezegd dat ze hem heel graag een keer wilde zien zingen. Gewoon voor iedereen. Dus hij had zich opgegeven, voor haar. En nu stond hij hier achter de coulisse de laatste vijf minuten af te tellen. Nog vijf minuten en dan moest hij op. Elke seconde maakte hem zenuwachtiger. En ze leken wel uren te duren. Maar toen hoorde hij de wiskundeleraar opeens "Je mag op" fluisteren. Geschrokken deed hij nog zijn haar goed. Er werd hem een microfoon in zijn handen geduwd en toen stond hij opeens op het podium. Nog een keer haalde hij diep adem en toen begon hij te zingen...

When I see your smile
Tears run down my face I can't replace
And now that I'm strong I have figured out
How this world turns cold and it breaks through my soul
And I know I'll find deep inside me I can be the one

I will never let you fall
I'll stand up with you forever
I'll be there for you through it all
Even if saving you sends me to heaven

It's okay. It's okay. It's okay.
Seasons are changing
And waves are crashing
And stars are falling all for us
Days grow longer and nights grow shorter
I can show you I'll be the one

I will never let you fall (let you fall)
I'll stand up with you forever
I'll be there for you through it all (through it all)
Even if saving you sends me to heaven

Cuz you're my, you're my, my, my true love, my whole heart
Please don't throw that away
Cuz I'm here for you
Please don't walk away and
Please tell me you'll stay, stay

Use me as you will
Pull my strings just for a thrill
And I know I'll be okay
Though my skies are turning gray

I will never let you fall
I'll stand up with you forever
I'll be there for you through it all
Even if saving you sends me to heaven...


Vanaf het moment dat zijn perfecte stem begon te zingen tot het moment dat hij de allerlaatste woord had gezongen was iedereen stil. Hij zag Selena helemaal vooraan zitten, ze had tranen in haar ogen en glimlachte trots naar hem. Langzaam gleed er een traan van trots en blijdschap over zijn gezicht. Hij had amper door dat de hele zaal aan het klappen was. Toen viel opeens zijn blik op zijn vader. Was hij toch gekomen... Nu kon hij het niet meer houden, tranen stroomden over zijn gezicht. Hij had toen hij tien was een grote ruzie met zijn vader gehad. En gezegd dat hij zijn vader nooit meer wilde zijn. Na dat moment had hij zijn vader zeven jaar niet meer gezien. En elke dag had hij meer spijt. Maar nu, nu hij zeventien was zag hij eindelijk zijn vader weer! Selena had beloofd dat zijn vader zou komen. Maar hij had het niet eens durven te dromen na die ruzie. En nu zat zijn vader toch hier, wat was hij gelukkig...

Toen iedereen een beetje klaar was met applaudisseren liep hij terug naar de coulisse. Gelukkig had hij de eind-act en zou de show zo afgelopen zijn. De wiskundeleraar zou alleen nog eventjes iedereen bedanken voor het komen en iedereen een fijne kerstvakantie wensen en dan mochten ze gaan. Alle mensen die mee hadden gedaan werden nog een keer naar voren geroepen een kregen een bedankje en een bloemetje. Ze bogen allemaal nog een keer en kregen een staande ovatie. Toen stroomde de zaal bijna leeg. Het ging allemaal langs hem heen, hij dacht alleen aan zijn vader en aan Selena. Zo meteen kon hij door Selena na zeven jaar zijn vader weer omhelzen...

Hij rende zowat de school uit. Trok snel zijn jas van de kapstok en ging op zoek naar Selena. Toen vond hij haar eindelijk tussen de mensenmassa die op het grote schoolplein nog een beetje aan het napraten waren over de show. Hij haastte zich snel naar haar toe en omhelsde haar. Hij zag zijn vader achter haar staan en hij glimlachte lichtjes. Zijn vader lachte los. Hij liet Selena los en liep naar zijn vader toe. "Papa..." Stamelde hij terwijl er tranen over zijn gezicht rolden. "James, ik heb je zo gemist!!" Zei zijn vader en hij omhelsde zijn zoon. Na zeven jaar waren ze weer samen. James glimlachte en huilde nog meer tranen van geluk. Zijn vader glimlachte ook. Hij had na al die jaren zijn zoon weer terug...

Reageer (2)

  • KuroTenshi

    O_O wat heeft een wiskundeleraar met een podium te maken? IK kan die link niet leggen...


    Maaaaaaaar ga snel verder!

    1 decennium geleden
  • Valdys

    Wauw! Snel weer verder gaan, hoor!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen