Mijn zusje
Eva’ pov ;
Daph deed de laatste dagen nogal raar, iedere keer als haar iets vroeg of vertelde deed ze ongelofelijk kortaf. En het als het haar niet aanstond dan flipte ze echt om het minste. Eerst dacht ik dat ze haar maandstonden had, maar hoe ze nu doet, zo heeft ze nog nooit gedaan. Volgens mij scheel er iets met Bill want die doet laatste dagen echt raar. Maar toen ik gisteren Daph haar kamer binnen kwam, lag er een breekmesje op haar bureau. Ik durfde er niks van vragen, wetend hoe Daph zou reageren.. Want ik nu echt helemaal geen zin in ruzie, dan was heel de sfeer thuis verpest. En het was overmorgen toch al Kerstmis. Maar ik hoopte zo hard dat Daph haar niet had gesneden met dat breekmesje, een paar maanden geleden toen Jasper haar had gedumpt voor die blonde del, was ze haar ook beginnen snijden. En was ze ook gestopt met eten, op een moment woog ze nog maar 40! Ze had dus anorexia gekregen, daarom moest ze voor een paar maanden naar een instelling.. Het deed me ongelofelijk veel pijn om te zien dat Daph echt niet wou, maar wat moest ik dan doen. Mijn zusje haar zelf nog meer laten uithongeren of dat ze zou genezen. Ik denk dat de keuze dan toch vrij snel gemaakt is, want als we haar niet naar de instelling zouden brengen, zou dit nog haar dood worden. En dat wou ik absoluut niet, ik wou niet dat mijn zusje dood zou gaan door anorexia! Ik hoopte zo hard dat ze weer niet aan het vervallen was, dat we weer niet van nul moesten beginnen. Daph was absoluut niet dik en zeker niet lelijk, ze was een mooi meisje en mager. Maar probeerde dat haar maar eens uit te leggen, zou we het niet meer van mij geloven.. En na een tijdje ook niet meer van andere mensen. Ze had de laatste zo ongelofelijk weinig zelfvertrouwen, sinds dat met Jasper is gebeurd, is mijn kleine zusje zo hard veranderd.. Eerst was ze zo’n spontane, vrolijke meid met zelfvertrouwen. Maar nu is ze iemand kei hard is geworden in haar gevoelens tonen en ze veel stiller geworden.. Ik hoopte echt dat ik mijn zusje niet aan het kwijt geraken, want dan zou ik van de eerste beste brug afspringen dat was zeker.
Er zijn nog geen reacties.