Wedstrijd
'Katja, zijn er al wat aanmeldingen voor onze wedstrijd die we gaan organiseren?' vraagt Jildou aan Katja. 'Ja... 2. Blijkbaar is er niet echt interesse voor. Ik denk dat we maar wat anders moeten verzinnen.' zucht Katja. Jildou denkt na. 'Een open dag misschien? Met shows en dat soort dingen. Misschien kunnen we dan ook wat strandritjes organiseren? Dan worden de Sovaria's ook gelijk wat bekender en misschien zijn er dan wel mensen die een Sovaria willen kopen! Dat zou natuurlijk geweldig zijn, hoe meer Sovaria's, hoe beter.' stelt Jildou voor. 'Ja, dat zou een idee zijn. Ik ga het gelijk uitwerken.' zegt Katja. 'Heb je trouwens al een dekhengst gevonden voor Storm en Perry?' vraagt Jildou dan. 'Hm, ik heb zitten nadenken. Ik dacht, ik wacht eerst even af totdat Thom die hengst uit Limburg heeft gehaald. Misschien is dat wel een leuk paardje voor deze merries.' zegt Katja. 'Oh ja, dat kunnen we beter even afwachten inderdaad. Maar ik ga, voeren.' zegt Jildou en ze loopt weg naar het weiland en haalt alle paarden binnen. Dan maakt ze voor elk paard het eten klaar en voert de paarden. De paarden worden vreselijk druk omdat ze niet op hun eten kunnen wachten. Ze zijn tegen de boxdeuren aan het schoppen en beginnen te hinniken. 'Hé! Hou daar onmiddellijk mee op!' schreeuwt Jildou dan plotseling door de stal heen.
Meteen houden de paarden op met raar doen en ze staan weer rustig in stal. Jildou geeft alle paarden een schep biks en loopt dan weer terug naar het voerhok om de rest van het eten klaar te maken. Gelukkig zijn de paarden nu wel rustig want ze hebben hun biks al. Jildou loopt weer langs de boxen en geeft elk paard zijn eten. Als ze klaar is loopt ze de stal weer uit, naar haar huis om zelf ook te gaan eten. Thom heeft het eten al klaar.
Er zijn nog geen reacties.