Een dag op stal
Zo, waar zal ik eerst eventjes gaan kijken, denkt Sanne. Het is 1 uur in de middag en Sanne heeft de hele dag vrij. Ze heeft dus de hele dag tijd om bij de paarden te zijn. Ze besluit om eerst even naar de pensionpaarden te gaan. 'Hé, Thom! Waar staan de pensionpaarden?' vraagt Sanne als ze ziet dat ook Thom net uit huis komt lopen. 'Tadine, Senna, Vanilla, Twice en Dusty staan in het land, Uny staat in de paddock en Mister Snicker staat in de buitenbak. 'Oké! Maar waarom staat Snicker in de buiten bak? Komen er geen klanten te rijden dan?' vraagt Sanne. Thom haalt zijn schouders op. 'Geen idee. Maar als ze komen haal ik Snicker wel weer binnen.' zegt Thom en hij loopt meteen door naar de binnenbak om die te gaan slepen. Sanne gaat naar het weiland. Hmm, misschien komt Myrthe vandaag wel niet. Weet je wat? Ik pak Tadine uit het land en ga haar lekker poetsen. Dat vindt Myrthe vast niet erg. Dus, Sanne pakt haar halster en touw en haalt Tadine uit het land. 'Wat ben je vies! Ik ga je lekker poetsen.' zegt Sanne tegen Tadine. Ze loopt met Tadine naar de stal. 'Hé! Sanne, waarom heb je Tadine uit het land gehaald?' roept Katja, een beetje kwaad, naar Sanne. 'Ik verveelde me en wou haar even poetsen. Dat zou Myrthe toch niet erg vinden?' vraagt Sanne die een beetje geschrokken is. 'Hmm je hebt gelijk. Vast niet, het kan geen kwaad om haar even te poetsen. Ze is ook wel erg vies.' zegt Katja, terwijl ze verder gaat met waar ze mee bezig was. Sanne zet Tadine vast aan een ring in de muur. Het is mooi weer, dus ze kunnen prima buiten staan. Sanne haalt Tadines poetskist op en begint haar te poetsen. Na een tijdje is ze klaar. Ze brengt Tadine weer terug naar het land. Net op dat moment komt Myrthe aan rijden. 'Hé, Sanne! Hou Tadine maar even vast, ik ben er net!' zegt Myrthe. Sanne kijkt om en doet vlug het halster van Tadine weer om. 'Ik had haar even gepoetst, ik verveelde me. Ik hoop dat dat mocht.' zegt Sanne. 'Tuurlijk mag dat, altijd! Bedankt hoor, dan ben ik wat sneller klaar! Ik heb niet zo veel tijd nu dus het komt eigenlijk wel mooi uit.' zegt Myrthe terwijl ze met Tadine weg loopt om haar op te zadelen. Oh, Snicker staat nog in de buitenbak! Vlug holt Sanne naar de buitenbak en haalt ze Mister Snicker eruit. Vlug zet ze hem in zijn box. Dan hoort ze dat er iemand het terrein op komt rijden. Ze loopt naar de parkeerplaats toe om te kijken wie het is. Benthe komt uit de auto stappen. 'Hoi Benthe! De paarden staan in het land!' zegt Sanne. 'Helemaal goed, dan ga ik ze even halen.' zegt Benthe terwijl ze richting het land loopt. 'Wat ga je met ze doen?' vraagt Sanne. 'Ik ga ze even poetsen en dan ga ik even met ze spelen in de bak of een wandeling maken.' zegt Benthe. Ze pakt te halsters en touwen en haalt de veulens uit het land. Ze dansen om haar heen. 'Zou jij Dusty misschien mee willen nemen? Ze zijn nogal druk.' vraagt Benthe. Sanne knikt en neemt het halstertouw over. Als ze bij de stal zijn maakt Benthe de veulens vast en begint ze met poetsen. Sanne helpt haar. Als ze klaar zijn besluit Benthe om met de paarden een wandeling te maken omdat Myrthe nog bezig is in de buitenbak en de binnenbak te heet is om te spelen met dit weer. 'Ga je mee?' vraagt Benthe. 'Graag!' antwoordt Sanne. Samen met Benthe lopen ze het erf af, het bos in. 'Ga je binnenkort ook een keer met de paarden naar het strand?' vraagt Sanne. Benthe knikt. 'Ik had gedacht aan volgende week. Als mijn vriendin dan ook kan.' zegt Benthe.
'Zet de paarden hier maar vast, dan borstel ik ze nog eventjes.' zegt Benthe. Ze zijn net terug van hun wandeling, het was hartstikke gezellig. Sanne bindt het drukke veulen vast en loopt dan naar de buitenbak. Myrthe is Tadine aan het uitstappen. 'Wil jij haar even uitstappen? Ik moet haar stal nog uitmesten en ik heb nog maar een halfuur.' vraagt Myrthe terwijl ze op haar horloge kijkt. 'Oh jawel hoor. Als ik klaar ben zadel ik haar wel af en daarna help ik je wel met uitmesten.' zegt Sanne terwijl haar cap pakt en op Tadine stapt. 'Heel erg bedankt!' zegt Myrthe en ze loopt naar de stallen toe.
Reageer (1)
Grappig
1 decennium geleden