Een onbekend land
Ik deed mijn ogen langzaam open. Ranless stond naast me en had nog altijd de zelfde kleren aan, maar ik.. ik had een prachtige zijde jurk aan. De jurk zag er prezies zo uit als de ring en het fluitje. Ik keek naar voren en zag een groot veld met wel meer dan honderd klaprozen, een blauwe lucht en ik hoorde overal fluitende vogels. 'Waar zijn we?' vroeg ik opgewonden aan Ranless. Hij keek me lachend aan: 'Moet ik je dat nog uit gaan leggen?' Ik glimlachte terug: 'Nee, dat is niet echt nodig!' Ik wist het. Ik had het altijd al geweten, die dromen hadden iets betekend. 'Kom mee.' Ranless begon al meteen te lopen. 'Waar gaan we heen?' vroeg ik snel en rende ahter hem aan. 'Wacht maar af!' terwijl we zo rond liepen zag ik van alles wat me bekent voor kwam, de velden, de huisjes werkelijk alles wat ik alles had gedroomt.
Na dat we zo een paar uur hadden gelopen begon het donker te worden. Ik werd steeds vermoeider. 'Hier is het' zei Ranless. We stonden voor een klein houten huisje. 'Kom je mee naar binnen?' vroeg hij vriendelijk. Ik keek even achterom en liep vervolgens met Ranless naar binnen. Binnen was het lekker warm en gezellig. 'Ga toch zitten.' ik schrok op uit mijn gedachte en nam plaats in een grootte zetel die was bezet met kleine zonnetjes. 'Heb je dorst?' ik knikte. Eiglijk ging ik dood van de dorst maar dat liet ik natuurlijk niet merken. Toen Ranless terug kwam had hij twee grote bekers in zijn hand: 'Hier, warme chocomelk.' heerlijk. Het smaakte een beetje naar de chocolaatjes die haar oma altijd maakte. Toen ze de chocomelk op hadden keek Ranless even naar buiten en zei: 'Het lijkt me slimmer dat je vanacht hier slaapt, het is al donker en ik wil niet dat je nu nog buiten bent.' erg vond ik het niet, maar ik was wel bezorgd: 'En mijn ouders dan? Die zullen vast ongerust worden!' Ik ging iets anders zitten. 'Dat zal wel mee vallen, ze wisten dat deze dag moest komen.' ik knikte even kort. Ranless vertelde nog wat over zichzelf, maar al snel viel ik in slaap. Ik voelde nog net dat Ranless me oppakte en in een warm bed legde. Dit was een hle mooie dag geweest.
Er zijn nog geen reacties.