Nieuw paard

'Jildou, Jildou! Ik heb een idee!' riep Sanne over het erf toen ze Jildou zag die aan kwam rijden met een trailer. 'Jeetje, wat schreeuw je zeg! Dan moet het wel heel belangrijk zijn, vertel.' zei Jildou terwijl ze de laadklep naar beneden deed. 'Misschien kunnen we eens een wedstrijd organiseren op Stal De Passage zodat de stal wat bekender wordt en er misschien wel meer mensen hun paard hier willen stallen.' vertelt Sanne enthousiast. 'Hmm, dat is wel een leuk idee. Alleen je weet dat onze pensionstallen al een poosje vol zitten. Maar bekendheid voor de stal is altijd goed natuurlijk!' zegt Jildou bedenkelijk. 'Ja maar, we hebben toch nog een paar kleine boxen?' vraagt Sanne. 'Nee, die zitten ook al vol.' zegt Jildou. 'Huh? Alleen Sapphire en Tammy staan erin. En ohja, nog een veulen van een pensionklant.' zegt Sanne. 'Ja maar kijk eens wat ik hier heb!' zegt Jildou terwijl ze het paard uit de trailer haalt. Een kleine, mooie Sovaria pony staat voor Sanne haar neus. 'Wow, waar heb je die nou weer vandaan? Je bent toch niet helemaal naar Limburg geweest?' vraagt Sanne. 'Nee klopt. Een vriendin van mij ging verhuizen naar Amerika maar ze kon en wou niet al haar paarden meenemen. Toen heb ik gevraagd of ik Storm dan misschien mocht. En het mocht!' antwoordt Jildou. 'Jildou! Ik moet je even geweldig nieuws vertellen!' roept Katja plotseling. Ze heeft een brief in haar hand en komt uit haar huis lopen. 'Ik heb een dekhengst gevonden voor Storm!' zegt ze dan. 'Jij wist hiervan?' vraagt Sanne. Katja knikt. Ze laat de brief aan Jildou en Sanne zien. 'Wauw, wat een plaatje! Maar hoeveel moet hij kosten?' vraagt Jildou. 'Ah, ik heb al wat geregeld. Het viel best wel mee, het was te doen. Als we er een goed veulen uit fokken verdienen we er vast wel wat mee.' zegt Katja. 'Hé, niet zo denken! Al verdienen we er niks mee, wat dan nog? Een veulen is al leuk genoeg.' zegt Sanne, een beetje boos. 'Ja, dat is wel zo, maar we moeten er ook een beetje aan verdienen met wedstrijden enzo. Anders gaan we weer failliet. Daarom verhuren we de pensionboxen ook en zullen we misschien ook wel eens een paardje moeten verkopen.' zegt Jildou rustig. Sanne knikt. 'Uhu, dat snap ik wel, maar toch.' zegt ze. Katja en Jildou schieten in de lach. 'Kom, we gaan Storm naar haar nieuwe box brengen.' zegt Katja.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen