Foto bij -016- Chapter 2: Revolution {Fort Fermata, and The Secret Mission}

Jeej we maken kennis met mijn favo character: Falsetto!
Ik ben op vakantie geweest, en daarom heb ik helaas nik kunnen posten. Enjoy! xxx

‘Kijk eens aan. We zijn er in eén keer aan de overkant aangekomen’. Helemaal opgelucht van de spannende brug toch, staat de groep voor het Fort. Allegretto keek naar Beat, die nog steeds een beetje aan het shaken was.’ En Beat, heb je in je broek geplast?’ zei hij plagerig.’N…Nee natuurlijk niet’ zei Beat erg opvliegerend. Polka keek naar achter om te kijken hoever ze zijn geweest.’ Het is best wel raar. Denken ze echt dat iemand Forte vanaf het zuiden zou willen aanvallen?’ vroeg Polka.’ De enige grote stad in het zuiden in Ritardando. Moeten ze daarvoor echt uitkijken?’.’ Goeie vraag’ zei Allegretto, die allang niet meer met Beat bezig was.’ Maar kijk eens om je heen. Ik heb niet gezegd dat ze nog wacht houden’. De groep keek naar en om het fort, en zo te zien had Allegretto gelijk.’ Nu je het zegt ik zie inderdaad geen soldaten op wacht’ zei Frederic. Alhoewel er geen wachten stonden, was de groep wel verbaasd over het fort. Het was een prachtig gebouw, met een grote entree van tralies. Maar helaas was alles in de tijd een beetje lelijker geworden.’ Ja, het is wel raar. Ik dacht dat zulke plaatsen als deze heel veel wachten zou hebben’ zei Beat, die ook naar het fort keek.’ Nou zie je, dit fort is al een hele tijd niet meer gebruikt. Een lange tijd geleden werd Ritardando nogal vaak aangevallen door piraten’ zei Allegretto, en hij keek naar de oude brug, die mee bungelde met de wind.’ Dit fort zou een goeie uitvalbasis zijn als Ritardando ooit verslagen zou worden door zijn vijanden’ ging Allegretto verder.’ Dat zou wel misschien geweest zijn. Nu is het een fijn huis voor mensen die onder de ziekte van de Mineral Powder lijden’ zei Viola, en de groep ging het fort naar binnen.

Na een lange wandeling kwam de groep eindelijk aan bij de uitgang. Ze waren heel even gestopt om op adem te komen.’ Dit is echt geen fort meer, he?’ zei Polka die onder de indruk was van de wandeling.’ Nee. Deze dagen zijn ze meer bang voor een invasie uit Baroque. Ze hebben vast alle troepen hiervandaan gehaald’ zei Allegretto, en hij nam een slok van een kruik water die hij had meegenomen. Beat griste hem uit zijn handen, net toen hij klaar was.
‘Hoe snel de tijd ook gaat, oorlog is er altijd’ zei Frederic tegen zichzelf.’ Ja dat is waar. Ik heb zelf smoesjes gehoord dat Andantino Baroque hulp verleent’ zei Allegretto, en pakte net de kruik weer af net toen Beat een slok wou nemen.’ Voor Baroque is dat een makkelijke manier om een beetje angst bij Forte te brengen, zonder hun handen vies te maken’ zei Allegretto.’ Andantino?’ vroeg Frederic.’ Ze zijn een ondergrondse groep die proberen een revolutie te beginnen in Forte. Eigenlijk zijn ze gewoon een groepje rebellen’ zei Viola, die zelf ook wat water ging drinken.’ Zou een revolutie niet ernstige schade brengen?’ vroeg Polka.’ Maar is een revolutie niet beter dan niets? Het kan het leven van mensen een beetje verbeteren, en dat is goed toch?’ zei Beat, die eindelijk wat had gedronken, omdat hij iets van Viola had gekregen.’ Zo makkelijk is het niet, Beat. Denk aan alle mensen die erbij betrokken zijn: Baroque, Andantino, Forte…..’ zei Allegretto.’ Wie van hen zal winnen? Wij normale mensen hebben geen idee wie van hen gelijk heeft’.’ Ik denk dat ze zo hun eigen plannetjes hebben’ zei Frederic tegen Allegretto. Allegretto knikte.’ Maar eén van hen moet toch de goeie zijn?’ vroeg Beat. Allegretto schudde met zijn hoofd.’ Wie weet? Misschien zijn ze allemaal wel slecht op hun eigen manier. Maar ze kunnen allemaal ook weer gelijk hebben. Het is moeilijk om het zeker te weten’ zei Allegretto. Polka was in de war.’ Maar hoe weten we dan wiens ‘’gerechtigheid echt gerechtigheid is?’ vroeg Polka. Iedereen dacht daar over na, maar even later maakte ze zich toch gereed om weer verder te gaan.


Lake Reverb, The Secret Hideout

Aan de rand van een meer, niet ver weg van de stad Andantino is er een klein huisje. Niemand minder dan de leider van Andantino, en zijn twee vrouwelijke compagnies overleggen daar altijd. Ook vandaag hebben ze zich elkaar weer herenigd en bespreken een nieuw plan.
’Begrepen?’ klinkt een mannenstem.’ Huh? Kan je het alsjeblieft nog eén keer uitleggen, Jazz?’ zei een vrouwelijke stem.’ Claves, waarom moet altijd alles herhaald worden voor jou?’ klonk er een andere stem.’ Het spijt me. Maar dit is een belangrijke missie, dus ik wil zeker weten dat ik alles goed heb begrepen’ zei Claves.’ Ja inderdaad. Deze missie is erg belangrijk. Ik zal het nog wel een keer uitleggen. Dat is toch oké, Falsetto?’ vroeg Jazz. Falsetto keek een beetje nors.’ Fijn’ zei ze zuchtend.’ Ons doel is het bevrijden van de bewaker van Agogo Forest, die word gevangen gehouden in de kerkers van Forte’ zei Jazz tegen Claves.’ We invultreren in het kasteel morgen ochtend vroeg’ zei Jazz verder.’ Maar de poorten van het kasteel zijn zwaar bewaakt. Hoe komen we daar langs’ vroeg Claves.’ We gebruiken de geheime passage tussen Hanon Hills en de kerkers. Deze informatie is stikt geheim. Onze leden hebben deze passage al een lange tijd geleden onderzocht’ zei Falsetto die niet echt aan het luisteren was.’ Falsetto heeft gelijk. Het zou niet zo’n moeilijke missie moeten zijn. We moeten alleen de bewaker terugbrengen’ zei Jazz.’ Excuseer mij, maar waarom redden we eigenlijk haar? Wat heeft dit voor nut voor Andantino?’ vroeg Claves aan Jazz.’ Blijkbaar zoekt Waltz naar gloeiende Agogo’s. Eén van onze mannen heeft een van zijn helpers Fugue in Agogo Forest gespot’ zei Jazz, die naar Falsetto keek. Falsetto zat verveeld aan haar haar, en keek naar buiten.’ Dus het is logisch dat ze haar willen dwingen om de locatie van de Agogo’s te vertellen’ zei Jazz.’ Gloeiende Agogo’s? Maar waar in hemelsnaam heeft Waltz die voor nodig?’ vroeg Claves. Falsetto was er weer bij.’ Nou, ze smaken lekker in soep’ zei ze spottend.’ Falsetto! Als je deze missie niet serieus nemen, kunnen we zelfs makkelijke missies al verknoeien’ zei Jazz geërgerd. Falsetto keek een beetje beschaamd.
‘Oké’ zei ze.’ Blijkbaar vergroten Agogo’s de effectiviteit van de Mineral Powder. Maar het heeft alleen nut op de gloeiende. Als Waltz die in handen krijgt kan hij een leger maken van gedachten loze soldaten’ zei Jazz.’ Met het behulp van het verdubbelen van de effectiviteit van het Powder, verdubbelt hij ook zijn aantal soldaten’ zei Falsetto. ’ Ik begrijp het nu. En met die soldaten wil hij Andantino aanvallen!’ zei Claves geschokt.’ Dat weet ik nog net zo niet. Ik denk dat hij Andantino wel gaat aanvallen, maar ik denk dat hij Baroque meer als een bedreiging ziet’ zei Falsetto. Jazz stond op en zei:’ Oké jullie twee. Kom op, ik denk dat we moeten ophouden met praten en aan de slag moeten gaan’.

Reageer (1)

  • KuroTenshi

    Wahahahaha!!! in de soep xD

    snel verder!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen