Trainen

De volgende dag kwamen alle verzorgers van de pensionpaarden naar stal om hun paarden te trainen en te verzorgen. Eerst kwam Myrthe. 'Waar staat Tadine?' vroeg Myrthe aan Katja. 'Uhm, ik zou het eerlijk gezegd niet weten! Ik ben pas net op stal want ik was bezig een dekhengst te zoeken voor Tammy maar toen belde Jildou mij dat ze al gedekt was. Ik denk dat ze in de wei staat of in de paddock.' zei Katja. Myrthe knikte en liep richting het weiland. Ze zag dat de paarden daar niet in stonden dus liep ze door naar de paddock. Ook daar stonden ze niet. Wat vreemd, dacht Myrthe. De paarden staan meestal rond deze tijd wel buiten. Ze besloot om maar even een kijkje in de stallen te nemen, misschien was Thom nog bezig en had hij de paarden nog niet buitengezet. 'Hé Myrthe!' riep Thom toen hij haar zag. 'Hoi hoi! Waar staat Tadine?' vroeg ze. Thom wees naar haar box. 'Ik had me verslapen en had de paarden dus nog niet buiten gezet.' lachte hij. 'Oké, kan gebeuren.' zei Myrthe en haalde toen Tadine uit haar box. 'Poe, wat ben je vies Tadine! Ik moet je maar even goed poetsen.' zei Myrthe. Ze nam Tadine mee naar buiten en zette haar vast aan een ring in de muur. Ze poetste haar helemaal schoon. Toen ze klaar was zadelde ze Tadine op. Ze zou vandaag even met haar gaan springen! Ze liep met Tadine naar de buitenbak. Ze zag dat er nog wat hindernissen stonden. Ze verstelde ze wat zodat ze even rustig in konden springen. Toen ze een aantal sprongen had gedaan kwam Jildou even kijken. 'Wat springt ie leuk!' zei ze. Myrthe grinnikte en vroeg aan Jildou of ze de sprong nog wat hoger wou maken, ze hadden de smaak goed te pakken. Jildou deed het en ging daarna weer aan de kant staan. Myrthe reed Tadine er op af. Maar toen ging het mis. Tadine zette niet goed af en struikelde door de hindernis heen. Myrthe bleef zitten maar ging er gauw af toen Tadine op de grond bleef liggen. 'Tadine!' riep Jildou. Vlug liep ze naar haar toe. Tadine ging weer staan. Myrthe controleerde haar op wondjes. Gelukkig, Myrthe en Tadine hadden beide niks. Myrthe besloot om maar even met haar over het erf te wandelen in plaats van uitstappen op haar rug.

Michelle en Lorena reden samen het erf op. Ze parkeerden hun auto en stapten uit. 'Hé, Michelle en Lorena! De paarden staan in de paddock.' groette Thom hen. 'Oké, bedankt!' antwoordde Michelle. Ze liepen naar de paddock toe en haalden hun paarden eruit. Eerst gingen ze poetsen. De paarden hadden lekker liggen rollen. 'Zullen we een buitenrit maken?' vroeg Lorena aan Michelle. 'Ja is goed, het is prachtig weer!' zei Michelle. Ze zadelden de paarden en reden het erf af, het bos in. Toen ze een tijdje hadden gestapt kwamen ze aan bij een meertje. Lorena en Michelle keken elkaar aan. Toen stormden ze met de paarden naar het water toe. De paarden vonden het water heerlijk! Ze gingen met opzet harder stampen om elkaar nat te maken. Het was een geslaagde dag!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen