Ondeugende veulens

Jildou liet de volgende dag gelijk iemand komen om het hek te maken zodat de paarden vlug weer het weiland in konden. Ze besloten om Sapphire en Tammy niet meer naast elkaar in de wei te zetten maar voortaan 1tje in de wei en de andere in de paddock. Toen het hek weer gerepareerd was zou Thom de pensionpaarden in het land zetten. De veulens wou hij even losgooien in de paddock dus zo gezegd zo gedaan. Hij haalde de veulens uit hun stal en bracht ze naar de paddock. Hij had het hek nog niet eens open maar Painted Twice stormde al naar voren toe. Thom had nog 3 veulens vast dus hij kon Twice zo vlug niet pakken. Toen Twice door had dat het hek nog dicht zat veranderde ze van richting. Ze liep regelrecht naar het weiland toe waar de pensionpaarden stonden. Thom dacht dat ze over het hek wou springen maar op het allerlaatste moment maakte ze een noodstop. 'Fieuw, gelukkig maar! Het zou haar niet lukken om over het hek te springen, misschien was ze dan wel gewond geraakt als ze het wel had geprobeerd! Dat zou Benthe niet leuk vinden.' zuchtte Thom. Maar toen werden Spotted Dusty en Undercover ook onrustig. Ze begonnen te trekken en naar elkaar te schoppen. Thom verhief zijn stem. 'En nu is het gedaan!' riep hij terwijl hij een korte maar krachtige ruk aan beide halstertouwen gaf. De veulens schrokken zich een hoedje en hielden gelijk op met gek doen. Thom opende het hek en zette de 2 veulens in de paddock. Toen liep hij naar Twice toe. Twice stond te grazen aan de rand van het weiland. Ze zag dat Thom naar haar toe kwam. Met ondeugende oogjes wachtte ze af totdat Thom bij haar was. Toen hij bijna bij haar was galoppeerde ze snel een stukje weg. Thom zuchtte maar wist hoe het het aanpakken moest. Telkens liep hij weer heel rustig naar haar toe en zodra ze wegrende bleef hij stil staan. Want ze wou nog wel eens een bokje geven en hij wou niet geraakt worden! Als Twice weer uit gegaloppeerd was en weer stil stond liep hij weer heel rustig naar haar toe. En zo ging het een poosje door. Totdat Twice eindelijk doorhad dat ze dit niet lang meer vol kon houden en dat als ze haar vangen liet heerlijk naar de paddock mocht. Dus liet ze haar toch maar vangen en naar de paddock brengen. Thom opende het hek en liet haar los. 'En gedraag je, hé!' riep hij haar waarschuwend achterna.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen