[SA] The Wind
Ooit al eens echt naar de wind geluisterd?
15 jan 2009 - 19:52
Eefje gaat elke dag naar het park. Ze zoekt een mooi rustig plekje en settelt zich neer. Nice and quiet. Of toch niet?
Als je naar haar kijkt is het net of ze muziek luistert. Maar ze heeft geen oortjes of dergelijke in. Naar wat luistert ze? De wind.
De wind brengt haar op plaatsen waar ze nog nooit is geweest. Het brengt haar gedachten naar een plaats waar je enkel van kan dromen. Een plaats vol rust, stilte, vrede, alle goede eigenschappen die een plaats kan hebben. Al het slechte rondom is verdwenen. Als sneeuw voor de zon. Deze plaatsen zijn hemels. Verboden voor mensen die niet ruim willen denken. Die niet buiten het hokje willen gaan.
Maar ze gaat niet alleen naar hemelse plaatsen. Ze gaat ook naar plaatsen hier, op de aarde. De wind heeft haar ooit eens helemaal naar Parijs gevlogen. Ze heeft de mooiste dingen gezien; de Eiffeltoren, Champs-Élysées, het Louvre,… Ook was ze eens naar Londen geweest, ze zou naar elke stad kunnen gaan op de aarde. Als ze het maar lief aan de wind vraagt.
Deze wind wil iedere mens naar een plaats brengen, als je maar buiten het hokje wil denken.
Reacties & tips? Ik weet dat deze eig wat slecht is. x]
Reageer (2)
ik vind het wel een hele mooie gedachte hoor!!
1 decennium geledendat de wind je ergens heen kan waaien ,ik droom er al over.
k vind t wel n leuke SA:)
1 decennium geleden