Hoofdstuk 18: Liefde/haat?
"Hej Nele, waar was jij opeens?" "Uhm, Lucius moest iets zeggen..." "Oeeeh, wat?" ik keek haar vol nieuwsgierigheid aan "Ik vertel het je straks wel, Bella" Nele keek even snel naar Lucius "Oké, ik begrijp het al... Kom, eten!" "Wat heb jij toch met eten?" "Wat? Anders ga ik wel dood hoor!" Toen ik aan mijn bord aankwam, zag ik een hartjesvormig spiegelei liggen... "Huh? Oké, wie zit hier achter? Is dit een grap ofzo? Is dit vergiftigd? Revello Poisus" "Geheime aanbidder, Bel? Wat was dat voor spreuk, trouwens?" "Hou je kop, jij . Ik checkte even of er geen vergif in zat" "Van waar heb je die spreuk?" "Zelf uitgevonden. Oké het is veilig om te eten." Na het eten hadden we een vrij uur, dus gingen we nog even naar de leerlingenkamer. Ik sleurde Nele mee naar de meisjesslaapzaal "Dus, wat zei hij " "Hij was bang dat ik hem ging uitlachen met wat hij had gezegd, maar ik zei hem dat ik liever had dat hij het zei dan hoe Rodolphus het aan jou prob..." Nele zweeg abrubt "Wat?" "Niets..." "Nele, doe niet stom en zeg wat je wou zeggen" "Bella, laat het nu maar" "Nele gvd! WAT WOU JE ZEGGEN?!!!" "GOED DAN! Hij is verliefd op je! Man, hoe kan je dat nou niet door hebben?! Ik bedoel een hartjesvormig spiegelei?" "Dat kan iedereen gedaan hebben! Iedere jongen wil wat met mij" jeej voor arrogantie! "Bella, hij kan zijn ogen niet van je afhouden, geeft je constant complimentjes,..." Ik stormde de slaapzaal uit "Beela, wat...?"
"DUS DAT IS JOUW TACTIEK???!!" Rodolphus keek verschrikt op "Ja, ik had het tegen jou!" "Bella, misschien moet je even kalmeren..." Nele en Lucius kwamen tussenbeide, maar dit konden ze nu net niet aan "HOE DURF JE ONZE VRIENDSCHAP ZO TE MISBRUIKEN? IK DACHT DAT WE EEN SPECIALE BAND HADDEN, MAAR JIJ WAS DUS ALTIJD UIT OP EEN RELATIE! WAT DACHT JE? DAT JE DAN BIJ JE VRIENDJES KON GAAN OPSCHEPPEN OMDAT JE DE KNAPSTE, COOLSTE MEID VAN SCHOOL HAD? WEL DAN ZAL IK JOU EENS IETS ZEGGEN: JIJ ZAL NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT EEN KANS MAKEN BIJ MIJ!!!" Ik liep de leerlingenkamer uit en voelde 20 paar ogen op mijn rug branden. "Bella, hoe kon je dat nou doen? Rodolphus was helemaal van streek! Wat heeft hij je aangedaan dat je hem zo behandelt?!" "Ik heb hem wel door! Ze doen alsof ze je vriend zijn en dan gaan ze tegen iedereen zeggen dat we een koppel zijn, of doen ze of je ze kan vertrouwen en beflikkeren ze je dan!" "Bel, ik denk echt dat Rodolphus het goed voor heeft met je. Ik denk dat het nooit zijn bedoeling wqas om..." "Nele, je moet je niet moeien met dingen die je niet bvegrijpt. Laat me nu maar gewoon oké?" "Goed, dit heeft toch geen enkele zin. Zullen we naar de bib gaan om ons huiswerk Verweer Tegen De Zwarte Kunsten te maken?" "Yuck! Maar ja, het moet ooit gebeuren. Oké, laten we gaan dan"
Reageer (3)
rodoplhus is my favorite deatheater (jrrm dat bijna niemand over em schrijft. btw ik zou geen smiley meer er in zetten (het is wel leuk hoor) alleen het leest een beetje irri (niet lullig bedoeld) snel verder!!
1 decennium geledenik zal proberen om er zeker morgen nog te posten xx
1 decennium geledenarme Rodolphus
1 decennium geledenverder
<33333333