Foto bij •019

Toen het groepje al een halfuurtje in de ruimte zat, die er nog redelijk gaaf uit zag, met wat van een aantal aan beetje gedimde lichten. Er lagen al zeker 10 lege blikjes energie drink, want Woody en Charlie waren de hele voorraad aan het leeg zuipen. Ook Janneke deed vrolijk mee, alleen niet zo erg als Charlie en Woody. Gelukkig was er geen bier. Vallery grinnikte even. Ze zat op een soort vreselijk groot kussen met een zak chips in haar hand en een fles fanta in haar andere hand te kijken naar hoe Woody en Charlie vreselijk hyper aan het dansen waren op een remix van een of ander vaag liedje. Janneke plofte naast Vallery neer. "Waar heb je Jip gelaten?", vroeg Vallery aan haar, terwijl ze wat chips at. Janneke bloosde even en grinnikte daarna. "Ik ga hem niet volgen naar de wc", zei ze lachend en ze pakte ook wat van Vallery's chips.
Janneke en Vallery praatten en lachten wat, totdat Jip weer terug kwam en Janneke daarheen liep. Nog steeds waren Charlie en Woody vreselijk mongolisch aan het dansen op een of ander vaag nummer, maar nu deed ook Olaf mee. Vallery besloot mee te doen en liep grijnzend naar hun toe. "Kom je ook mee doen, little girl?", vroeg Woody heel hyper. "Jep, big boy", zei Vallery lachend en keek even naar Charlie, die nog steeds duidelijk rustiger was dan Woody. Woody begon weer heel erg hyper te doen. "DANCING GAMEE", schreeuwde hij lachend, "Vallery en Charlie tegen Olaf en ik" Woody grijnsde eng en keek lachend naar Vallery en Charlie. "Mij best", zei Charlie tegen Woody en ging vlak voor hem staan, waardoor Charlie ook erg klein leek, vergelken met Woody, "Maar wij maken jullie in hoor je" Er klonk wat ge-'woooeeww' en Woody grijnsde. "The Little ones vs the Bigger ones", zei hij lachend, "Wij beginnen, wie het beste het dansje doet van dat liedje net wint" Hij rende naar de stereo installatie en zette het liedje weer aan. Vallery ging naast Charlie aan de kant staan kijken. Beide moesten ze lachen, vooral om Woody. Charlie sloeg zijn arm om Vallery's schouder, die niet heel erg veel kleiner was dan hij en glimlachte. "Wij kunnen dat veel beter", zei hij zachtjes tegen haar. Vallery knikte en bloosde een beetje. Vallery's ogen zochten even snel Janneke, maar die zat in zo'n soort grote zitzak met Jip. Ze lachten en dronken allebei energie. "Kijk Woody dansen", zei Janneke lachend en ze wees naar Woody, "Volgens mij gaan Charlie en Vallery na die 2 mongolen" Jip knikte lachend en Janneke kroop wat dichter tegen Jip aan toen haar blikje energie op was, omdat ze zo beter kon zien en dat het ook fijner zat.
Toen de muziek was gestopt liep Woody naar de stereo installatie. "Nu jullie", riep hij lachend naar Charlie en Vallery. Charlie pakte Vallery's hand vast en trok haar mee naar de open plek waar net ook Woody en Olaf hadden gedanst. Op dat liedje was een speciaal, best wel mongolisch dansje. Toen Woody de muziek startte, deden ze wat die muziek zei. "Right foot let's stomp", zei de muziek.
Toen na ongeveer 4 minuten en 20 lachbuien het liedje was afgelopen, liep Woody, met een serieus gezicht naar Charlie toe. Ze keken elkaar strak aan. "Jullie deden dat echt heel schattig", zei Woody heel droog en toen begon iedereen te lachen, Charlie en Vallery ook, maar ze keken elkaar ook blozend aan.
Iedereen zat een beetje bij elkaar in een aantal groepjes te praten en droog te doen. "Dit is eigenlijk best saai", riep Olaf toen ineens. Iedereen liep toen naar Olaf toe, die in het midden van de ruimte stond. "Hij heeft een punt", zei Janneke en keek even onopvallend naar Jip, die naast haar staat. Even was het stil. "Laten we flesje draaien?!", riep Olaf opeens. "Je bedoelt met dat zoenen, toch?", vroeg Charlie voorzichtig aan Olaf en keek hem ongeloofachtig aan. "Ja!", zei Olaf blij. "Ik vind dat dat wel op een feestje thuis hoort wanneer er jongens en meiden zijn hoor", zei hij lachend. "Hij heeft een punt, alweer", zei Stanley toen. Stanley, Ralf en Gibby waren net buiten wezen voetballen en omdat het nogal redelijk koud buiten is, hebben ze een beetje rood gezicht. "Maar-eh", stamelde Janneke, "Gaan we dat doen?" "Waarom niet?", zei Olaf vrolijk, "Wie doet er mee?" Kim stak vrolijk haar hand op, na een tijdje ook Woody, Charlie en Vallery. Daarna ook Jip, Janneke, Nora, Annemarie, Anke en Gibby. Uiteindelijk deden ook Ralf en Stanley maar mee. Vallery dronk snel haar flesje fanta leeg en gaf die aan Olaf. Iedereen ging in een kring zitten, de meesten gewoon op kussens. Iedereen deed een beetje vaag en iedereen keek elkaar een beetje moeilijk aan. "Beginnen we?", vroeg Olaf terwijl hij naar het flesje in zijn hand keek. "Wacht!", zei Ralf, "Maar als het dan een jongen een jongen moet zoenen, en een meisje een meisje, zullen we dan zeggen op de wang, want anders-ehm.." Er klonk wat gegrinnik. "Dat lijkt me wel een goed idee", zei Woody een beetje opgelucht. "Dan beginnen we, en ik draai als eerste", zei Olaf blij en hij draaide aan het flesje.

Reageer (1)

  • Lein

    EULAF!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen