Foto bij •018

Toen iedereen was omgekleed en redelijk droog, op Annemarie en Vallery na, want die waren zo sloom dat ze zich maar half hadden afgedroogd. Ze waren aan het lachen om elkaar en gingen toen bij wat meiden uit hun groepje staan. De meiden uit hun groepje stonden bij elkaar en de jongens uit het groepje stonden aan de andere kant van het cafe, waar ze moesten wachten en waar de prijsuitslag was. "Ik zou het niet erg vinden wanneer we op de eerste plaats komen", zei Janneke lachend en ze keek een beetje opvallend naar Jip. Vallery gaf Janneke een zachte mep in haar buik. "Niet zo staren jij", zei Vallery lachend en ook haar ogen dwaalden af, maar die gingen naar Charlie, die alweer geplaagd werd door Woody.
Iedereen kletste wat met elkaar, totdat meneer Wierts binnen kwam lopen met 2 dozen in zijn handen. Een met marsen en een met een vlaai. Hij ging op een stoel staan en pakte een blaadje in zijn hand. Hij wachtte totdat iedereen stil was. "Dit jaar zaten veel groepjes heel dicht bij elkaar maar er krijgen maar 3 groepjes een prijs", begon hij, "Op de 3e plaats, voor de doos met Marsen is geëindigd.. Groep 2 van A3a" Er klonk wat gejuich en er liepen een aantal kinderen naar meneer Wierts en pakten de doos met Marsen aan. "Op de 2e plaats is geeindigd", zei meneer Wierts, "De 1e groep van AG3a" De andere helft van de klas van Janneke en Vallery juichten en haalde de vlaai in ontvangst. "En op de eerste plaats, met 5 punten voorsprong op de 2e plaats", begon meneer Wierts, "Op de 1e plaatst is geëindigd.. De 2e groep van AG3A!" Er klonk een luid gejuich uit door het cafe heen. "Feestjuh!", riep Olaf door het cafe heen en grijnsde breed. "Willen degene die op de 1e plaats zijn geëindigd even bij mij komen, de rest mag gaan", riep meneer Wierts boven het geroezemoes uit en het hele cafe liep leeg. Er bleven iets van 13 kinderen staan, Charlie, Janneke, Vallery, Remi, Jip, Stanley, Woody, Gibby, Olaf, Annemarie, Anke, Kim en Nora. "We hebben voor jullie een gezellige ruimte, wat op een soort kleinere vorm van een disco lijkt, gereserveerd, met gratis drankje en eten", zei meneer Wierts tegen hem. "Gaaf", zeiden Stanley en Gibby. "Er komen 2 leraren mee, maar die blijven daar niet zitten, die gaan in de ruimte ernaast zitten", zei meneer Wierts, "Meneer Einberg en meneer Ruwettu" Vallery's gezicht vertrok, maar ze was niet de enige. "Zolang ze niet met ons bemoeien vind ik het best", zei Jip lachend om er een beetje de stemming in te houden. Kom op zeg, ze zouden gezellig met zijn 13en in een ruimte zitten, alsof het een klein feestje is, dat laten ze toch niet door zoiets stoms verpesten?

Reageer (1)

  • Lein

    Feestjuhhh!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen