Foto bij •017

Toen alle spellen waren gedaan, beveelde meneer Wierts dat iedereen weer op de rand van het zwembad ging zitten. Dit keer konden Vallery, Woody en Charlie wel fatsoenlijk zitten, maar ze zaten wel weer naar elkaar. Dit keer zat Vallery wel naast Janneke en ook weer naast Charlie. Meneer Wierts stond aan de andere kant van het zwembad, weer met zijn megafoon. "Jullie hebben het allemaal super goed gedaan, maar er kan maar 1 groep de beste zijn", riep meneer Wierts door de megafoon, "En er was nog een verrassing, waarvan de meeste van jullie het niet eens wisten" Er klonk geroezemoes. "Maar de prijs voor de nummer 1 is een feestje, hier nog, met eten en van allerlei leuke dingen", riep meneer Wierts, "Het is niet veel en ook niet verplicht, maar wel heel leuk!" Er klonk weer heel wat geroezemoes en ook een aantal kinderen, waaronder een aantal vervelende huppel meiden waren aan het lachen. "Nou mogen jullie nog even vrij zwemmen, als jullie dat willen", riep meneer Wierts door de megafoon en liep toen weg. Meer dan de helft liep weg, naar de douches. Maar toch bleef een groot deel, waaronder Janneke, Vallery, Charlie, Jip, Woody, Olaf, Kim, Nora, Ralf, Remi en Annemarie. Woody en Charlie hadden onderling al afgesproken om Vallery weer in het water te duwen, dus toen Vallery eenmaal stond, werd ze in het water gegooid, gillend. Daarna werd ook Janneke in het water gegooid door Jip en Remi, zij gilde iets minder. Ook Charlie werd er daarna in gegooid, door Woody en Jip sprong er zelf in, omdat hij het niet veilig vond. De andere bleven, redelijk veel op de kant staan en Charlie en Jip gingen ook weer op de kant staan , alleen wanneer Vallery en Janneke er ook uit probeerde te komen, werden ze er weer terug in geduwd. Remi, Olaf, Jip en Charlie lachten zich kapot en duwde ze ook steeds terug. Totdat Chalie mee werd getrokken door Vallery en een hele vage beweging maakte, waardoor iedereen in een deuk lag, en ook Charlie, die half stikte in het water, wat er grappig, maar toch ook schattig. Janneke klom snel uit het water en keek naar Charlie, die half stikte in het water. "Moet je maar niet zo vervelend doen", zei Janneke sarcastisch en lachend. Charlie stak zijn tong uit en lachte nog steeds, maar Vallery, die naast hem in het water lag, lachte zich echt kapot. Charlie grijnsde even gemeen en duwde haar onder water. Janneke begon echt keihard te lachen, toen Vallery proestend boven kwam en ook een poging deed om Charlie onderwater te krijgen, wat half lukte. Jip keek even naar de lachende Janneke en grijnsde even. Hij sprong naar voren, pakte haar om haar middel vast en sprong toen, met haar in het water. Samen kwamen ze proestend boven water en ze begonnen te lachen.
Ze bleven nog even gezellig in het water liggen, totdat meneer Wierts er weer aan kwam. "Iedereen moet zich om gaan kleden, ook die tortelduifjes daar", riep hij door de megafoon en wees op Janneke en Jip en Vallery en Charlie. Vallery en Charlie keken elkaar blozend aan en Janneke hing nog half om Jips nek, maar begon ook te blozen.
Ze klommen allemaal het zwembad uit en gingen zich omkleden.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen