Langzaam hoorde ik hem de trap opkomen. Ik verschool me onder mijn dekens, maar eigenlijk wou ik het wel zien.. Ik deed mijn dekens een klein stukje omhoog, en gluurde door het openingetje wat ontstond. Daar stond ie.. Op de overloop. Ik kon wel schreeuwen, maar ik weet niet of ik kon schreeuwen van geluk, of omdat ik gewoon bang was. De man draaide zich om, snel deed ik de dekens over me heen. Volgens mij heeft ie me gezien.. Toen ik nog een keer heel voorzichtig door m'n deken heen gluurde, zag ik dat ie nog steeds mijn kant op keek. Ik deed de deken weer omlaag, en raakte een beetje in shock. "Dat was papa." Dacht ik bij mezelf. Maar dat was niet de reden waarom ik in shock was; ik dacht een mes in z'n handen gezien te hebben.. Ik hoorde voetstappen richting het hoofdeind komen, ik lag doodstil. Hij trok de dekens van me af en deed zijn hand waar het mes in zat omhoog! En op dat moment werd ik gewekt door mijn wekker. "Uff, weer zo'n nare nachtmerrie.." Dacht ik bij mezelf. Ik deed mijn wekker uit, liep naar de badkamer en zette de douch aan. Het was kwart over zes 's ochtends, het was nog donker buiten en ik was alleen thuis. Ik hoorde ieder geluidje wat er om me heen gebeurde. "Ik haat het om alleen thuis te zijn." Zei ik tegen mezelf. Ik kleedde mezelf uit en ging onder de douch staan. Om wat geluid te creeëren begon ik te zingen. Mijn vader zei vroeger altijd dat ik mee moest doen aan een talentenjacht, maar daar ben ik te verlegen voor. Ik mis mijn vader nog iedere dag.. Soms ga ik na school naar zijn graf, zonder dat mama het weet. Ik heb toch niks beters te doen, bij papa kan ik mijn gevoelens kwijt, over wat er allemaal op school en thuis gebeurd. Hij is een hele goeie luisteraar. Ik spoelde het zeep uit mijn haar en zette de douch uit. Toen ik me aan had gekleed, liep in naar beneden. Ik deed mijn broodtrommel in mijn tas, voor het eerst had ik geen honger in de ochtend.. Ik deed mijn tas op m'n rug, liep naar de schuur, pakte mijn fiets, en reed richting school, om alweer een vreselijke dag te beleven..

Reageer (2)

  • Ryokai

    Wouw! f****** nice!. En spannend omg mega eng O_o
    super uber duper nice! (yeah)

    1 decennium geleden
  • SweetTooth

    Wauw, mooi begin Shir!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen