016
Toen meneer Wierts was uitgepraat en zei dat iedereen naar hun spel moest gaan, stond iedereen op en iedereen liep door elkaar, naar hun spel toe. Ze hadden per halve klas een spel. Vallery was erg zielig dat ze niet bij Anke en Annemarie zat, maar ze zat wel bij Janneke, Charlie, Jip en Woody. Hun eerste spel was om omstebeurt in het water te springen, met een of ander vaag drijvend ding, die ze dan aan het einde van de baan op een mat een stapel van moesten maken. Niet veel mensen begrepen het, maar toen het startsein klonk, dook Remi in het water. Iedereen pakte zo'n vervelend drijvend ding en dook of sprong omstebeurt in het water. Woody sprong er nogal mongolisch in, waardoor Charlie in de lach schoot, maar hij moest er zelf na. Hij dook in het water en zwom snel naar de mat en legde daar dat rare ding op. Lachend kwam hij uit het water en begon te praten met Woody. Toen Janneke haar ding op de mat had gelegd, dook Vallery in het water. Het werd een paar keer herhaald totdat meneer Wierts omriep dat het spel was afgelopen. "Nou dat ging best goed", zei de man die bij het spel stond met een vreemd accent. Vallery grinnikte en Janneke sloeg haar arm om haar vriendins schouder heen en samen liepen ze naar het volgende onderdeel, waarbij ze weer iets onnozels moeten doen.
Toen dat onderdeel was afgelopen, waren er een aantal, waaronder Vallery, Olaf en Woody een beetje moe. Gelukkig hoefde ze voor het volgende onderdeel niet erg veel te doen. Ze mochten met hun groep in een niet zo heel erg groot bubbelbad gaan zitten en dan moet er een iemand uit, die is dan iemand en degene in het bubbelbad moeten raden wie het dan is. Echt heel droog, of nat.. Iedereen plofte zo snel mogelijk in het bubbelbad, maar het was nogal klein en de groep was groot, dus sommige zaten echt heel erg dicht op elkaar. Janneke en Vallery kwamen als laatste aangelopen, want ze wouden nog even wat zeggen tegen Anke en Annemarie. Woody stond al klaar om te beginnen, want hij was degene die dan iemand was. "Ga er maar snel in", zei mevrouw Peils, tevens ook hun mentor. "Maar er is geen plaats meer", jammerde Vallery. "Dan ga je maar bij iemand op schoot, huphup", commandeerde mevrouw Peils hun en Vallery rolde met haar ogen en keek even rond. Janneke kon nog net tussen Jip en Olaf in, maar ze zat toch nog half op Jip, wat Jip helemaal niet erg vond en hij sloeg voorzichtig zijn arm om Janneke heen. "Vallery ga er nou in", zeurde mevrouw Peils tegen haar en Vallery keek even naar Charlie. "Kom maar bij mij zitten hoor", zei Charlie lachend, maar toch ook een beetje verlegen. Vallery glimlachte een beetje, maar bloosde ook een beetje en ging snel het bubbelbad in en ging half op Charlies schoot zitten. "Vind je het niet erg?", vroeg Vallery zachtjes aan Charlie en die schudde zijn hoofd. "Nee hoor" Vallery glimlachte een beetje en Charlie sloeg zijn armen om haar heen, zodat ze niet richting Niek de Nerd zou vallen of wat dan ook. Janneke keek glimlachend naar Vallery en die keek glimlachend terug. "Begin met het nieuwe spel", riep meneer Wierts om door de megafoon. Jip begon druk vragen te stellen en Janneke probeerde haar lach in te houden. Vallery en Charlie hielden zich, wonder boven wonder, stil. Maar niemand wist wat Woody was. "Dit is saai", fluisterde Vallery tegen Charlie en hij knikte. "Zeg dat wel" Hij grinnikte even en bewoog zijn arm om Vallery heen een beetje. Hij merkte wel dat hij een beetje werd aangekeken, wat hem ook een beetje onzeker maakte. Ook Jip, met Janneke dan, werd ook aangekeken, maar hij had het echt te druk met vrolijk doen en raden wat Woody was, en er ook voor zorgen dat Janneke een beetje fatsoenlijk zat.
Reageer (1)
jeeej!!!
1 decennium geleden