Foto bij •014

De volgende dag, vrijdag ochtend om 9 uur precies, stonden alle leerlingen van de 3 vwo klassen voor het gebouw van het zwembad. Ze mochten nog niet naar binnen, maar buiten was het koud, vooral omdat sommige niet erg veel aanhadden, op een dunne jas met een shirtje eronder en een normale spijkerbroek. Het waaide hard en de haren van de meeste meiden vlogen steeds omhoog. Vallery stond bij Anke, Annemarie, Kiki en Evie en Janneke stond bij Nora, Kim en Olaf, die het blijkbaar sinds gister met Kim had. Iedereen stond een beetje op elkaar gedrukt en meer dan de helft was aan het zeuren, waarom het zolang duurde, maar nog niet iedereen was er. Jip en Ralf waren er nog niet. Gibby had tegen Janneke gezegd dat die wat later zouden komen, omdat ze nog even langs de Aldi wouden gaan, voor wat snoep, maar het duurde wel erg lang en vooral Janneke maakte zich ongerust. Vooral om Jip dan.
Na een paar minuten, kwamen ook Ralf en Jip aangefietst en Janneke zuchtte een beetje. Jip en Ralf gingen bij Gibby en Stanley staan, die achter Janneke stonden en Jip stond opeens het dichtst bij Janneke, waardoor ze het wel heel warm kreeg en even in gedachten verzonk, totdat Nora haar wakker maakte om voor haar ogen te knippen met haar vingers. "Leef je nog?", vroeg Nora lachend en Janneke knikte braaf.
Na een tijdje in de koud hebben gestaan, mocht iedereen eindelijk naar binnen. Iedereen liep snel naar de kleedhokjes en kleedde zich snel om. Janneke had een bikini met bloemetjes en een korte shorts met bloemetjes. Vallery had een zwarte bikini met een beetje wit en een zwart met wit geblokte shorts. Janneke en Vallery waren een van de weinige meisjes met shorts aan, maar Vallery had zitten zeuren dat ze die niet uit zou doen, want anders zag ze er vreselijk uit. Toen zo'n beetje iedereen was omgekleed, moesten ze weer wachten, in een soort ruimte voor het zwembad, waar iedereen in badkleding stond te wachten en er klonk veel geroezemoes, over wat ze precies voor spellen zouden krijgen en wie waar nou goed in was. Janneke stond naast Vallery naast Nora en na een tijdje kwam ook Annemarie erbij staan. "Zou ik zonder die shorts gaan zwemmen, want ik vind het eigenlijk best lelijk staan", zei Annemarie lachend en ze keek naar haar legergroene shorts. "Kun je doen", zei Vallery lachend en ze sloeg haar armen om haar buik. Ze vond zichzelf nog steeds te dik en ze keek even rond. Annemarie liep snel terug naar de kleedhokjes en Janneke was aan het lachen om iets wat Nora zei, wat Vallery niet snapte. Vallery had vandaag Charlie en Woody nog niet gezien. Woody boeide haar niet heel erg veel, maar ze wou wel graag Charlie zien in een zwembroek, net als Janneke dat graag wou van Jip, die blijkbaar een beetje een sixpack heeft. Ze keek wat rond en probeerde het gesprek van Janneke en Nora te volgen, totdat iemand haar naam riep en ze snel omdraaide. Charlie stond achter haar, in zijn shorts. "Charlie!", zei Vallery lachend en ze sprong hem van blijdschap om zijn hals. "Heb je me zo gemist?", vroeg Charlie lachend aan haar en snel liet Vallery hem blozend los. "Ja, nee, maar-eh", stotterde ze, "Ik-uh had je nog niet gezien en-uh ik wist niet of je er eigenlijk wel was" Charlie lachte. "Ik ben er dus wel, hoor!", zei hij lachend, "En, leuke bikini heb je!" Vallery keek blozend naar de grond. "Ik lijk er dik in hoor!", zei Vallery en ze keek nog steeds naar de grond. Charlie wou er wat van zeggen, maar Vallery werd meegetrokken door Janneke, richting het zwembad, want ze mochten naar binnen toe.

Reageer (1)

  • Lein

    GIBBBYYYY!!!
    en Jip(L) natuurlijk!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen