Jack pov

Ik loop maar snel naar buiten. Dadelijk flipt Jade nog een keer en dat maak ik toch liever niet mee. De vorige keer dat ze zo flipte herinnerde ik me als de dag van gisteren. Toen zei onze stiefvader dat we hem vader of papa moesten noemen. Dat vond Jade dus alles behalve leuk, jeetje wat ging ze te keer. En toen heb ik ook geleerd dat ze heel erg goed kan vloeken, schreeuwen en krijsen. Ik bedoel, de dag daarna had ik nog pijn aan mijn oren! Maar Jade is meestal echt een voorbeeldig zusje en dochter. Terwijl ik verder loop zie ik Leah in de bosjes staan, die iets van me vandaan staan. Waarom staat ze in vredesnaam in de bosjes?! Ik loop naar haar toe, als ik achter haar sta draait ze zich om en geeft een gil. Zo eng zie ik er toch niet uit?
'Sorry, ik wilde je niet laten schrikken'
Leah zucht opgelucht, had ze soms iemand anders verwacht?
'Ik had niet verwacht dat je achter me zou staan'
'Wie had je dan wel verwacht?'
'Paul, die flikt dat soort geintjes meestal'
'Dat is ook niet echt aardig'
Dan valt het gesprek stil. Waarom is ze zo verlegen? Ze lijkt me daar niet echt het meisje voor. Ik bedoel, ze lijkt me meer een stoer type.

'Zou je me eens het strand van La Push willen laten zien?', 'Ik ben er vroeger wel eens geweest maar dat is al zo lang geleden'
'Is goed'
'Dit weekend of kan je dan niet?'
'Ja, dit weekend kan ik wel'
'Oké, dat is dan afgesproken', 'Dan zie ik je morgen op school?'
'Ja, tot morgen'
Dan loop ik weer terug naar huis en draai me nog even om. Leah heeft zich oook om gedraait en zwaait naar me. Ik zwaai terug. Ik open de voordeur en loop naar de woonkamer
'Waar was je heen?'
'Ik heb even rond gelopen en toen kwam ik Leah tegen'
'Toevallig of hadden jullie dat afgesproken?' vraagt Jade met een ondeugende grijns aan me
'Toevallig'
'Ja, ja'
'Het is echt zo'
'Weet je het zeker?'
'Jade, ik waarschuw je'
'Het had toch gekund?'
'Jade, je weet dat ik niet zo ben'
'Dus je hebt niks met haar afgesproken?'
Even kijk ik haar verbaasd aan, hoe kan ze dat weten? Zou ze soms gedachten kunnen lezen?
'Zie je wel, je hebt dus wel met haar afgsrpoken'
'Dus en wat dan nog?'
'Klinkt trouwens wel leuk Jack en Leah'
Soms is Jade dus ook het kleine irritante zusje dat je eigenlijk liever niet wilt hebben.

Reageer (1)

  • Cavaliere

    hihi da s egt grappig da leah met jack is en jade met seth

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen