Foto bij XXIX

Alice Potter

Ik kan het niet helpen om even te staren, maar als hij grijnst, wend ik snel mijn blik af. Mijn wangen kleuren rood en ik kijk naar de grond. ‘Hier is je… James,’ mompel ik.
Sirius lacht. ‘James! Mijn James, ik heb je zo gemist!’ Hij komt naar ons toe en neemt James van me over.
‘Wat is er gebeurd?’ vraagt Remus bezorgd, als ik opkijk zie ik dat zijn vraag aan mij is gericht.
‘Ehm… James vertelt het wel. Ik moet gaan.’ Ik maak even een handgebaar naar de gang en loop dan snel de kamer uit. Als ik de deur achter me gesloten heb, haal ik even een paar keer diep adem. Ik heb de neiging om in huilen uit te barsten. Voordat ik de trap afga naar de leerlingenkamer, kijk ik even om het hoekje of er niemand is. De leerlingenkamer is helemaal leeg en aardig donker. Als ik onderaan de trap sta, kijk ik even naar de trap die naar de slaapzalen van de meisjes leidt, maar ik kan me er niet toe zetten erheen te gaan. De rest zal vast al slapen, maar ik heb geen zin om het risico te wagen dat dat niet zo is. Ik ga op een bank zitten en probeer mezelf te kalmeren. Eerst Sirius halfnaakt zien, vervolgens mezelf voor schut zetten en dan een paniekaanval… Nee. Om Remus hoeft James zich echt geen zorgen te maken…

Ik schrik wakker van een hand die tegen mijn arm duwt. Verbaasd kijk ik op en zie dat ik nog steeds op de bank in de pikdonkere leerlingenkamer zit. Plotseling zie ik naast me een lichtje bewegen en als ik kijk, zie ik dat Remus, zwak verlicht door het licht van zijn toverstok, naast me zit.
‘Wat?’ Suf kijk ik hem aan.
‘Ik denk dat je in slaap was gevallen,’ lacht Remus.
‘Oh.’ Ik haal mijn hand door mijn haar. ‘Hoe laat is het?’
‘Half drie. Ik werd wakker en kon niet meer slapen, als ik op onze kamer het licht aandoe, bekogelt Sirius me met schoolboeken.’
Ik grinnik even en gaap dan. ‘Is er iets?’ vraagt Remus. Verbaasd kijk ik hem aan. ‘Nou, je zit midden in de nacht in de leerlingenkamer te slapen, daar moet toch een reden voor zijn?’



---
Ik typte gaap en nu moet ik de hele tijd gapen --'
Hoe de -- kom ik in de top-vijf? Niet dat ik niet blij ben hoor, maar meestal gebeurd dat niet ongevraagd ^^
Oh, als jullie trouwens ooit ergens een foutje zien staan ofzo, willen jullie dat dan zeggen? Ik kan dat namelijk bij anderen meestal heel snel zien, maar bij mezelf niet xD

<3

Reageer (38)

  • Maheegan

    Because you're writing amazing, duh *rolt met ogen* That you even ask

    1 decennium geleden
  • MoonyLove

    Remus doet schattiiigg ;3

    1 decennium geleden
  • Nixon

    Remus is lieeef <'33
    Alleen snap ik de laatste zin van het eerste stukje niet helemaal.
    Nee. Om Remus hoeft James zich echt geen zorgen te maken…

    Snel verderrr!!

    1 decennium geleden
  • McGuiness

    Ahh, echt heel leuk! Ik vind Remus zo'n schatje eh(H)

    1 decennium geleden
  • dorcha

    Je staat nu eerste :D En je bent erin omdat je story supersmexyhot is :9~
    Snel verderrrrrr (:

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen