Foto bij •013

De rest van die dag gebeurde niet veel en de 2 dagen daarna ook niet. Toen de leerlingen van AG3a donderdag op school kwamen, waren ze een beetje ongerust. Ze hadden hun mentor de hele week nog niet gezien en ze zouden vrijdag een of andere sportdag hebben, waar ze nog helemaal niets van wisten. Tijdens het eerste uur, nederlands, was de leraar even weg en begon het overleg al. "We gaan gewoon morgen niet", riep Sam al als eerste en keek door de klas. "Ja en dan denkt iedereen dat we spijbelen!", riep Stanley zuchtend. "Maar we weten toch niet waar we uberhaupt heen moeten of wat we gaan doen?", zei Vallery. Er ontstond een discussie. De meeste mensen waren van plan niet te gaan. "Misschien moeten we het vragen aan een andere mentor van een 3 VWO klas?", riep Janneke uiteindelijk boven het geroezemoes uit en iedereen keek haar aan, waardoor ze een beetje begon te blozen. "Dat is wel een goed idee!", zei Jip tegen Janneke en glimlachte een beetje. "Misschien moeten we dadelijk met een groepje naar de lerarenkamer gaan en het vragen", zei Janneke. "Ja", zei Jip, "Ik ga mee en Gibby, Ralf en Stanley ook, vind ik!" De jongens knikte even en Janneke keek even naar Vallery, die druk en lachend aan het praten was met Charlie. Janneke zuchtte even. "Is goed", zei ze, "Dan gaan we in de pauze dadelijk en dan kunnen we alles uitleggen aan de anderen" Ze knikten en toen kwam de leraar binnen.
Aan het einde van het 3e uur, aan het begin van de pauze, stonden Janneke, Jip, Stanley, Ralf en Gibby bij de lerarenkamer. Jip klopte aan en na een tijdje kwam meneer Jansen naar buiten. "Wie moeten jullie hebben?", vroeg hij. "Doe maar mevrouw Loque"
Na een minuutje kwam mevrouw Loque, mentor van A3a naar buiten. "Wat is er?", vroeg ze vriendelijk en Janneke keek even naar Jip. "Onze mentor heeft nog niets verteld over de sportdag morgen en wij hadden ons dan bedacht dat u het misschien zou kunnen vertellen", zei Janneke voorzichtig en een beetje verlegen. "Tuurlijk!", zei mevrouw Loque en ze begon te vertellen over de sportdag. Dat ze gingen zwemmen in het Aroven en dat ze allerlei spellen gingen doen in groepen. Dat het begon om 9uur en dat het ongeveer tot 2 uur duurde. "Bedankt!", zeiden ze allemaal en ze liepen weer richting de aula, waar Vallery bij een groepje jongens stond, onder andere Charlie, Woody en Olaf en een paar andere jongens uit het dorp van hun. Janneke ging maar zitten bij een groepje meisjes uit de klas en ze begon te vertellen over de sportdag.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen