Foto bij -014- Chapter 2: Revolution { Meet Viola}

Sorrysorrysorry!
Het duurde zoo lang omdat ik dit weekend geen tijd had, en ik veel huiswerk had! Hier issie!
xxxx

ps: Die foto is een andere scene trouwens :P

Na een tijdje lopen, kwam het team aan bij een groot weiland. Nou, wat je een weiland kan noemen. Het was en groot grasveld, met af en toe een schaap die vrolijk kauwde op wat gras, en aan weerzijde enorme bergen. Aan de zijkanten stonden allemaal windmolens, die pluisjes door de lucht bliezen. Allemaal vonden ze het een genot om naar te kijken. Beat ook. Hij maakte van alles dat hij zag een foto. Hij nam een foto, keek er tevreden naar, en liet hem trots aan Allegretto zien, die de hele tijd hetzelfde zei zoals:’ Leuk’ en :’ Grappig’. Na een poos, toen de groep keek nar wel een erg bijzondere schaap die vleugeltjes had ( een zogenaamde ‘’Angel Goat’’) wees Frederic voor hen uit.’ Kijk allemaal, daar is iemand’ zei hij. Allemaal keken ze, en ze zagen en jonge vrouw staan, die zichzelf bijna vastklemde aan haar schapen, omdat er een raar mens met een kap om in aanvalspositie stond.’ Ga weg! Jij komt niet met je tengels aan Mijn geiten! Je moet eerst langs mij komen’ zei de vrouw, en ze hield dreigend haar boog tevoorschijn.’ We moeten die vrouw helpen’ zei Polka, en ze liep ernaartoe. Maar voordat ze er ook waren, maakte het rare mens ( die ook blijkbaar boven de grond zweefde) een zwarte soort bol tussen zijn handen, klaar om de vrouw aan te vallen, die deze verassing niet zag aankomen. Allegretto twijfelde geen moment, en rende erop af, en stak zijn zwaard meteen in het beest. Met een scherpe kreet verdween het in een licht, en de vrouw nam opgelucht adem.’ Bedankt voor je hulp. Je hebt mij en mijn geiten gered’ zei ze.
‘Wat was er eigenlijk met dat wezen? Hij was zo raar, en hij kon magie gebruiken!’ zei Beat geschrokken.’Inderdaad, ze konden magie gebruiken. Dat moet betekenen dat ze erg ziek zijn toch?’ zei Frederic.’ Hij had een rare duivelse blik in zijn ogen. Waarom zou hij jou zou aanvallen’. De vrouw keek alsof dat het raarste is wat ze ooit hoorde.’ Wat?! Weten jullie dat dan niet? Dat is wat er met je gebeurt als je teveel Mineral Powder inneemt’ zei ze. Iedereen keek erg geschrokken.’ Wat?! Dus je bedoelt als je teveel Mineral Powder neemt, word je ook zo?’ vroeg Allegretto.’ Maar heel veel mensen in Ritardando gebruiken dat! Dat is waarom Floral Powder niet verkoopt’ zei Polka. Allegretto dacht na.’ Dat is het dus. De Mineral Powder. Ik wist wel dat er iets mis was. Ik zit er al heel lang mee, en nu snap ik het eindelijk’ zei hij.’ Huh? Wat snap je?’ vroeg Beat. Allegretto schudde met zijn hoofd.’ Kom op Beat, Waarom denk je dat Mineral Powder als enige niet is geprijsd?’ zegt Allegretto, tegen hem.’ Nou, dat is makkelijk. Omdat de Count iets aardig wil doen voor zijn volk’ zegt Beat, terwijl hij zelfverzekerd staat.’ Nee dommie, je kan niet altijd alles zien zoals het is omdat je door die lens kijkt’ zegt Allegretto.’ Luister, denk nog eens voor eén keer na. Is het niet raar dat Mineral Powder het enige is dat niet is geprijsd?’. Beat deinsde achteruit, omdat Allegretto erg serieus naar hem keek.’ Ja, maar dat maakt niets uit. Want, omdat Mineral Powder goedkoop is, kan het zoveel mensen helpen!’ zei Beat.’ Dat is waar. Mineral Powder geneest veel ziektes’ zei de vrouw.’ Maar het heeft wel een paar serieuze bijwerkingen. Jullie zagen het voor jezelf. Het kan mensen gek maken, en zelfs leiden tot de dood’. Polka kon deze informatie nauwelijks geloven.’ Dat…..dat is vreselijk’ zei ze. De vrouw keek naar haar schapen, en knikte tevreden.’ Zo te zien is graastijd voor vandaag over. Waarom komen jullie niet naar mijn huis? Het is helemaal niet ver hier vandaan. Kom op!’ zei ze, en ze wees naar een klein huisje in de verte tegen de berg, waar ze met zijn allen naartoe gingen.

Bij de vrouw haar huis zaten ze alweer aan een tafel. Deze wat kleiner met een groot rood kleed erop, en de vrouw sloot snel het hek van de geiten en ging naar binnen bij de groep zitten.’ Mijn naam is Viola’ zei ze tegen de groep.’ En deze kleine is mijn partner, Arco’ zei ze, en ze hield een klein rood beestje, dat veel weg had van een eekhoorn, van haar schoot op de tafel. Polka stak meteen haar handen uit, en lachte er vrolijk naar.’ Aach! Wat een schatje’ zei ze. Allegretto gunde het beestje alleen en kleine blik, en wou meteen weer met het gesprek van daarnet door.’ Dus Mineral Powder is een vergif’ zei hij even boos als daarnet.’ Maar er moet meer zijn dan dat’ zei Frederic die er mee eens was.’ Iets waarom de Count dit zich laat verspreiden over het land. Wat zou zijn echte doel zijn?’. Viola knikte.’ Dat is iets wat ik ook wel zou willen weten’ zei ze. Frederick keek voor zich uit.’ Hij zou toch niet zijn eigen mensen willen vermoorden?’ zei hij. Viola ging naar achter zitten, en haalde kort haar neus op.’ Wie weet. Ik heb heel wat rare geruchten over de Count gehoord’ zei ze duister.’ Maar als hij zijn eigen mensen wil doden, zijn er veel meer snellere en makkelijkere manieren om dat te doen’ zei Allegretto. Polka keek ze alle drie even aan, en zei toen heel stilletjes:’ Maar, misschien weet hij helemaal niets over de bijwerkingen’. Allemaal dachten ze even na.’ Kan dat? Is het echt mogelijk dat hij het niet weet?’ vroeg hij.’ Nou, Mineral Powder heeft zo zijn gebruiken. Maar omdat handig is, betekent het niet dat je het moet gebruiken’ zei Viola, die het niet geloofde dat de Count het niet wist.’ De gene die ermee worden geconfronteerd weten niet waaraan ze beginnen totdat het te laat is’ ging ze verder. Iedereen keek haar aan en gaven haar gelijk.’ Totdat iemand er iets aan doet, is er niets dat het kan stoppen. En sinds wij weten wat er is, is het aan ons om het hen te laten weten’ zei ze. Polka keek erg ongelukkig.’ Omdat het gebruiken ervan zo handig is, weten ze niets van de gevolgen’ zei Polka. Beat begon het ook te snappen.’ Ik snap het. Mensen weten toch dat er iets aan de hand is, maar ze kunnen het niet stoppen met gebruiken omdat dat hun leven veel makkelijker maken’ zei hij bedroefd. Allegretto maakte een soort sympathiek lachje.’ Het is dus waar wat ze zeggen’’ Hoe langer je wacht, hoe langer het duurt voordat je geneest’’ zei hij.’ Niet wetend of de Count van de bijwerkingen weet, zit er niets anders op dan naar Forte Castle te gaan. Eenmaal daar leren wij misschien meer, en kunnen we samen met de Count hierover praten’ zei Frederic. Viola ging bij het raam staan, en lachte kort.’ Jullie zijn mij wat. Ik zou bijna geloven dat jullie een verschil kunnen maken’ zei ze.’ En sinds mijn boog nog een beetje leven in zich heeft…..’ zei ze in gedachten. Opeens draaide ze zich om en knikte.’ Oké, dat staat dan vast. Ik ga met jullie mee naar Forte Castle’ zei Viola vrolijk.’ Trouwens ik moet nog een beetje wraak uitoefenen op Count Waltz’ zei ze, en haar wenkbrauwen fronste.’ Een paar van mijn arme weerloze geitjes zijn gedood door wat hij heeft veroorzaakt’. Allegretto zuchtte diep.’ Wat? Hebben we er dus nu NOG een?! Oh geweldig’ zei hij sarcastisch. Viola keek hem met een opgetrokken wenkbrauw aan.’ Niet zo snel, zwaard-mans. Je hebt 2 mensen die meegaan. Arco en ik reizen altijd samen’ zei Viola, terwijl Arco gapend in zijn mand in slaap viel.

Reageer (1)

  • KuroTenshi

    Heeeeey eerste reactie! Ik ben echt gek op deze story! Die count is slecht. Gezellig dat er nog iemand meegaat.

    (hihi dat beestje heet Arco lijkt op airco.)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen