Foto bij Hoofdstuk 16

Lockhart bloosde en trok me mee naar binnen, 'Hier is de...'
'Et spijt me, maar iek zit al vier jaar op Hogwarts, dit ies mijn vijfde jaar.'
Pap grijnsde en zei 'Het is alweer tien uur, Bella, ga je slapen?'
'Iek ben geen elf meer.' zei ik en liep naar de kerkers.
Eigenlijk had ik wel een luxe kamer, voor mij alleen.
'Eindelijk!' riep ik en liet me op het tweepersoons hemelbed vallen.
Ik viel gelijk in slaap...

'Wow!' ik schok van de hevige tril die uit mijn zak kwam.
Gelukkig, het was mijn mobieltje maar.
Ik typte "0000" in als wachtwoord en keek hoe laat het was.
'Een uur 's middags pas, gelukkig.' ik kamde mijn donkerblonde haar en kleedde me even aan in een badjas, die ik zelf had gemaakt.
'Alleen nog even douchen.' ik ging onder de douche staan en zette hem aan.
Ik droogde me daarna af en tenslotte kleedde ik me aan in een Hogwarts topje, dat ik zelf had gemaakt.
'Van wie is dit?' ik haalde een brief uit mijn kussensloop geadresseerd aan mij.
Ik wachtte niet op een antwoord en maakte hem gelijk open.
Beste Bella,

ik zie je vanavond en hoop dat we nog lange jaren bij elkaar kunnen zijn.
Hier is nog een cadeau.

Groeten en knuffels, Draco Malfoy


Ik haalde een gouden ring uit de envelop waar in gegraveerd stond "Liefste"
Er tinkelde iets op de grond, het was een kettinkje, waar hetzelfde ingegraveerd stond.
'Ah, ik bedoel, iel.' zei ik en rende naar beneden, maar trapte bijna op een porseleinen schaal.
Er zaten twee croissantjes in, met twee gebakken eieren, en wat spek.
Het spek liet ik liggen tot het laatst en belegde de croissantjes met de eieren en at ze op.
'Eerlijk.' ik zette de schaal op de tafel en rende naar beneden.
Ik zag Henk Anderling een zoen geven aan Marleen Stronk, en Esmee Banning haar vader weg zien slingeren met een bezwering.
'He Henk, en is er nou iets tussen jou en Marleen?' Henk antwoordde 'Alleen een hele boel liefde.' hij staarde voor zich uit.
Ojee, daar kwam Benni Zwamdrift, een kleine tweedejaars, het zoontje van professor Zwamdrift, die smoor op me was.
'Hallo Benni.' ik probeerde te vluchten, maar Benni antwoordde.
Zijn bril glansde in het licht terwijl hij begon met vertellen.
Ik luisterde maar half.

Reageer (1)

  • iluvquizlet

    zo leuke story!!!! loveee!!!!(H)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen