Shut your mouth, I'll break your bones!

Seth POV

Verbaasd volg ik het verhaal tussen Jack en Jade. Ik kijk hun vreemd aan. Waarover hadden ze het? Nou ja, die Mike was in elk geval weg. Ik zou hem zo graag een lesje willen leren, maar ik denk dat ik me beter kan inhouden in de buurt van Jade. En trouwens ook van Jack. Ik mag niet veranderen onder hun neus. Mijn hart lijkt stil te staan als ik Jade iets hoor zeggen over dood. Ik spits mijn oren en kijk opzij. Ik wil weten waarover het gaat, maar ik wil het ook niet zo straight to the point vragen aan haar. Ik kijk haar een beetje blozend en verlegen aan, waarna ik naar Leah kijk. Leah kijkt al de hele tijd naar Jack. Leah, mijn zus? Is het niet gewoon iemand anders die ik verwar met Leah? Ik zucht onhoorbaar en kijk dan weer naar de twee. Dat ze broer en zus zijn, is wel duidelijk. Ik kijk naar Mike, die iets verderop staat. Ik zie hem met zijn vrienden praten en lachend naar Jade wijzen. Oké, nu gaat hij te ver! Ik bal mijn vuisten en loop op hem af. Ik voel dat ik begin te trillen, maar negeer het. 'Je blijft met je poten van haar af, gesnopen?' vraag ik dreigend ik ga voor hem staan. Ik ben groter dan hem, ook al ben ik de kleinste van de pack. Maar ik heb afgelopen maand een flinke groeispurt gemaakt. Ik ben ook veel magerder geworden en Sue, mijn moeder, heeft dat opgemerkt. Ze zeurde er laatst nog over. Dat ik moest gaan afvallen of zo iets. Ik kijk boos naar hem. Hij kijkt een beetje bang richting mij, maar wordt aangemoedigd door zijn vrienden. Wie wordt nu bang voor zo'n jongen als ik? Juist ja. Als ik het met woorden niet kan brengen, dan zal ik het wel op een andere manier in zijn hersenen slaan. Juist ja, slaan. Daar ben ik nu echt voor in de mood. Ik ga dreigend voor hem staan. Ik merk dat twee van zijn vriendjes aan weerszijden van mij komen staan. Ik span mijn schouders aan, zodat mijn spieren goed te zien zijn. Jong, als ik mijn shirt niet aanhad, zou hij gillend weggerend zijn voor al die spieren die hij dan zou zien. Helaas kon hij ze niet zien, maar hij begreep de blik in mijn ogen hopelijk wel, anders zou het het zwaar te verduren worden. Ik gaf hem een flinke duw achteruit. 'Laat haar gewoon met rust,' snauw ik hem toe als ik zijn blik weer naar Jade zie glijden. Op dat moment vliegt mijn vuist op een punt van woede naar rechts, recht tegen zijn gezicht aan. Ik zie Mike op de grond vallen en met een tevreden blik wrijf ik mijn handen over elkaar. 'Iemand anders nog problemen?' snauw ik naar zijn twee vriendjes, die gauw hun hoofden schudden. Ik kijk hun even dreigend aan en loop dan richting Jade. 'Je eerste probleem is opgelost,' zeg ik en ik wijs naar Mike. 'Geloof me, dit gaat je vaker overkomen. Sommige jongens zijn hier nu eenmaal dol op meisjes,' zeg ik en ik grinnik even, waarna ik naar Jack kijk. Op dat moment komt Leah naast me staan. Ik zie haar blik naar Jack glijden en kijk naar haar. Hoe ze kijkt naar Jack! Zo intens! Heeft hij dat dan nog niet door?

Reageer (1)

  • Cavaliere

    actie
    verwar ik leah niet lolz

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen