Foto bij Epiloog

16 jaar later
Susan Ann Brooks


‘Ik heb niet lang meer,’ zeg ik, mijn stem klinkt schor.
Het meisje dat op de rand van mijn bed zit, schudt haar hoofd. Ze houdt zich sterk, voor mij.
‘Mary, je moet naar je vader gaan.’ Ik open het laatje van mijn nachtkastje en haal een foto tevoorschijn. Even kijk ik ernaar, het meisje lijkt sprekend op degene naast me.
Ze pakt de foto aan en kijkt me dan even met grote ogen aan, zijn ogen. ‘Hij zit in de gevangenis.’ Ze frunnikt even aan het randje van de foto.
‘Zoek hem op. Hij is onschuldig, ik weet het zeker.’ Ik leg mijn hand op die van haar. ‘Ik heb je ingeschreven voor school.’
Verward kijkt ze me aan. ‘Welke school?’
‘Mijn oude school. Ik weet zeker dat je daar meer te weten kunt komen over je vader. Het spijt me dat ik je niks kan vertellen.’
Ze schudt haar hoofd weer. ‘Ik kan niet naar school. Ik moet hier blijven, bij jou. Als je beter bent kunnen we samen weer naar mijn vader.’ Haar woorden hebben geen effect omdat het laatste beetje hoop dat ze had al lang is verdwenen.
‘Mary-’ Ik word overvallen door een hoestbui en geschrokken springt ze van mijn bed. Ze drukt een glas water in mijn handen en helpt me weer goed te gaan liggen.
‘Beloof het,’ fluister ik. ‘Je moet hem vinden.’ Mijn ogen worden zwaar en met veel moeite weet ik ze slechts half open te krijgen.
Ze knikt en een paar tranen rollen over haar wangen. ‘Ik beloof het.’
Ik glimlach en pak haar hand vast. ‘Het komt goed, Mary.’
Eindelijk sluit ik mijn ogen. Het is nu aan Mary om het verhaal af te maken.


Reageer (17)

  • Cresseyde

    Arg, ik wist dat het zo moest eindigen, maar het blijft pijnlijk, in een reactie op hoofdstuk 1 of 2 had ik dat al verteld...

    1 decennium geleden
  • Tuala

    Ik weet dat ik geen reactie op het vorige hoofdstuk heb achtergelaten, dat is om dat ik te snel wou gaan lezen. :c Het is echt zo zielig! Je zei al dat je niet goed was in happy endings schrijven en dat zie ik nu bewezen. Het was echt een super verhaal. Stiekem vraag ik me wel hetzelfde als xRidiculus af, was ze al zwanger toen ze Zweinstein verliet? Maar eigenlijk maakt het niet veel uit. Prachtig! <3 En het is jammer dat het "voorbij" is.

    1 decennium geleden
  • Storms

    Christus, KLOTE LIED OP DE ACHTERGROND...
    Door jou laatste hoofdstuk + dat klote lied moet ik nu janken ;$
    Maar het is ook echt zo mooi! Jou hoofdstuk dan ;3
    Echt super MEGA GEWELDIG VERHAAL (:
    Voor de laatste keer ram ik nog even op die mooie kudo knop :Y)

    Dit is trouwens het liedje dat ik luisterde.

    1 decennium geleden
  • coloredwords

    Omg ik vind het geniaal hoe je hieruit je vervolg gemaakt hebt.
    Dit was écht een geweldige story om te lezen, honestly :Y)

    1 decennium geleden
  • Lpayno

    OMMMGGG.... Dit zit zo mooi in elkaar ^^
    Alleen ik heb het dus in de verkeerde volgorde gelezen xd En Ohja, Hebben Susan en Sirius het ooit gedaan? Nee toch?(cat) Of hebben ze het een keer na school gedaan? Of.... Nou ja laat maar. Dit was echt een geweldig mooi verhaal OLDMAN (krul)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen