008
Binnen een paar seconden stonden Ralf en Jip bij hun en Vallery probeerde haar lach in te houden. Alleen zoiets kon bij hun gebeuren. Ze grinnikte even en keek toen naar Jip en Ralf. "Gibby is vervelend", zei Jip op een zielige toon en trok een pruillip. Vallery keek van Jip, die steeds met zijn ogen naar Janneke keek en andersom ook. Ze grinnikte even en keek toen naar Janneke, die ze in haar zij porde. "Wat doet hij dan?", vroeg Janneke en haar wangen kleurde lichtjes. Jip stond naast haar en Ralf stond er een beetje buiten. Vallery keek alleen maar toe en grijnsde. "Hij is egoistisch bezig", antwoordde Jip voorzichtig en hij rolde met zijn ogen. Vallery grinnikte weer. "Wat een egoist", zei Janneke lachend en ze wreef over haar achterhoofd en keek met een kleine lieve glimlach naar Jip, die terug glimlachte. Hij lachte even en wreef ook over zijn achterhoofd. "Wist ik al langer", zei hij lachend en keek om toen Gibby zijn naam riep. "Ik denk dat hij weer vrienden wilt hebben", zei Jip lachend en glimlachte. Hij draaide zich om en liep met Ralf terug naar Gibby. Toen ze terug liepen keek Jip nog twee keer achterom en glimlachte naar Janneke en zwaaide een beetje. Hij liep naar het doel en ging erin staan, toen Ralf en Gibby probeerde de scoren.
Vallery grijnsde. "Zag je dat?", zei Vallery, "Hij keek nog achterom he!" Ze knipoogde naar Janneke, die met haar haar aan het spelen was. "Denk je dat hij met leuk vindt?", vroeg ze voorzichtig. "Je weet dat ik dat soort dingen niet kan weten", zei Vallery streng en Janneke wist waar ze het over had. Janneke vond vorig jaar Charlie leuk en Vallery dacht dat het ook wederzijds was, maar toen kende Vallery Charlie nog niet echt goed, maar ze had het mis. "Dat is waar", zei Janneke zielig en keek naar de grond. Vallery beet op haar lip en bedacht zich opeens iets. "Maar", begon Janneke vrolijk, "Over twee weken is een bal, maar dat mag ik eigenlijk niet zeggen van mijn moeder, maar de jongens moeten de meiden vragen!" Janneke keek op en keek al meteen een stuk vrolijker. "Dan weet je meteen of hij je leuk vindt", zei Vallery vrolijk, "En er please niet iets over doorlullen" Vallery's moeder werkte ook bij hun op school en die wist altijd alles. Even was het stil tussen de twee, maar toen trok Janneke haar mond open. "Maar met wie wil jij gaan?", vroeg Janneke voorzichtig en ze zag dat Vallery een beetje schrok, waarna ze met haar hand door haar bruine krullen ging. "Nou-ehm", stotterde Vallery en ze keek een beetje opvallend naar Charlie. Janneke zag het en grijnsde, maar ze kreeg de kans niet om iets te zeggen, want Vallery begon al meteen wat te zeggen. "Ik ga jou aan Jip koppelen hoor en wedden dat het met lukt!", zei Vallery lachend en sloeg haar arm om Janneke's schouders en ze liepen terug naar Remi, die vriendloos zat te wezen, terwijl de wolken een beetje donker werden en de zon verdween ploften Janneke en Vallery bij Remi neer.
Er zijn nog geen reacties.