008
Terwijl de jongens naar buiten renden, liepen Janneke en Vallery als laatste naar buiten. Jip, Ralf, Stanley en Gibby waren al aan het voetballen buiten en Charlie en Woody stonden in een ander doel te praten. Olaf was blijkbaar weg, want ze zagen hem niet ergens op het schoolplein staan. Vallery en Janneke gingen op het trappetje zitten en keken naar de jongens die voetbalde. Of dat leek in ieder geval zo. Vallery keek meer naar Charlie dan naar de andere jongens en Janneke keek meer naar Jip dan naar de anderen.
Na een tijdje werd hun staar partij onderbroken door Remi die naast Vallery ging zitten. Ze schrok zich kapot en duwde tegen Remi. "Waag het niet", zei ze en ze keek even naar Janneke, die blijkbaar niet erg veel had gemerkt en aan het staren was. Vallery probeerde haar blik te volgen en kwam uit bij Gibby en Jip. Vallery glimlachte en kreeg een por in haar zij door Remi. "Zoek een leven Remi", zei ze bot tegen Remi en ze sprong op, "JANNEKE" Ze trok Janneke op en keek haar grijnzend aan. Daarna trok ze haar mee naar het andere kant van het schoolplein, waar niemand stond. Ze stopte daar en sloeg haar armen over elkaar. "Wat?", zei Janneke en ze keek over Vallery's schouder richting Jip. "Dat", zei Vallery glimlachend. "Wat?" "Dat staren slimpie!" "Ik staar niet" "Nee lijkt alleen maar zo hoor" Janneke wist even niets te zeggen en begon een beetje te blozen. "Zie je wel!", riep Vallery blij, "Maar naar wie staar je? Gibby of Jip?" Janneke slikte even en keek naar Vallery. "Zweer dat je het niet door verteld", zei Janneke en Vallery knikte. "Naar Jip", zei Janneke zachtjes. "Wat schattig", zei Vallery net iets te hard en Jip en Ralf kwamen hun kant op gelopen. "Sorry", fluisterde Vallery zachtjes tegen Janneke en ze beet een beetje op haar lip.
Reageer (1)
Moehaha!!
1 decennium geleden