Foto bij •007

Janneke en Vallery voelde zich een beetje bekeken en deden maar een poging tot huiswerk maken. Vallery tekende meer rare poppetjes in haar wiskunde schrift, dan dat ze huiswerk maakte en Janneke staarde alleen maar vaag naar het boek.
Toen de laatste 10 minuten van het lesuur was aangebroken, keek Vallery op. "Ik ga muziek luisteren hoor", zei ze en ze trok haar wenkbrauwen lachend op. "Wel met oortjes", riep de concierge. Zelf schrok Vallery er van en schoof naar Janneke. "Kunnen ze me horen?", vroeg ze fluisterend en verbaasd. Janneke begon te lachen. "Blijkbaar", zei ze lachend, "Wat ga je luisteren" Janneke keek op Vallery's beeldscherm en rolde met haar ogen. "Wat heb je met die liedjes?" "Disney liedjes zijn gewoon verslavend oke??", zei Vallery zielig, "En ze zijn vreselijk blij" Janneke rolde met haar ogen en lachte. Vallery stopte de oortjes in haar oren en keek lachend naar Janneke, die een beetje zielig keek. "Ik kan je nog steeds horen hoor", zei Vallery en ze ging in de kleermakerszit op de stoel zitten, ze keek naar Janneke en stak haar tong uit. Janneke grinnikte en glimlachte weer. "Waarom hebben we nou 2 uur achter elkaar uitval", zei Janneke zielig. "Beter dan Frans en mentorles hoor", zei Vallery terwijl zij heel blij met haar hoofd bewoog. Janneke trok haar wenkbrauwen op en knikte. "Gelukkig mogen we dadelijk gewoon door de school gaan lopen en niet vriendloos hier zitten", zei Janneke lachend en keek vaag naar Vallery. Het leek alsof ze Janneke niet had gehoord en Janneke wreef lachend op Vallery's haren, zodat ze nog meer in de war kwamen. "Hoorde je me wel?", vroeg Janneke lachend en keek grijnzend naar Vallery. "Jah jong", zei Vallery op een beetje kwade toon en deed haar haar goed, "Mijn haar zat net goed" Dat laatste zei ze nep zielig en begon te lachen. Ook Janneke begon te lachen.
Na een tijdje hyper doen ging de bel voor het volgende lesuur, die ze niet hadden want ze hadden weer uitval. Iedereen stond vrolijk op. Ze hadden wel eens vaker 2 uur achter elkaar uitval en ze gingen altijd met de klas naar buiten. Meestal voetbalde de helft en de andere helft keek en praatte vrolijk. Met de klas liepen ze naar buiten. Gibby, Ralf, Stanley en Jip rende als eerste naar buiten met de voetbal voor Jips voeten, die de voetbal een eindje vooruit trapte.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen