Jade pov

Seth komt de les binnen gelopen. De lerares kijkt hem wel vreemd aan en vraagt zich waarschijnlijk af waar hij vandaan komt aangezien de bel allang is gegaan. Maar zodra hij naar haar glimlacht mag hij gaan zitten. Ik merk dat Seth totaal geen oog en dus ook geen interresse heeft in de les. Op een gegeven moment sluit hij zijn ogen en zucht. Zou hij zich niet lekker voelen? De lerares loopt weg
'Ik voel me niet lekker' zegt Seth en begint dan te kokhalzen. Daarna rent hij snel weg. Hopelijk haalt ie op tijd de wc.

De lerares komt even later weer terug
'Juffrouw Aston?'
'Ja, mevrouw'
'Waar is meneer Clearwater?'
'Hij zei dat hij zich niet zo lekker en daarna begon hij te kokhalzen','Daarna rende hij weg, ik denk naar de wc's'
De lerares knikt begrijpend. De rest van de dag gaat snel voorbij. Maar nadat Seth de klas had verlaten heb ik een vreemd angstig gevoel alsof er iets mis is. Waarschijnlijk omdat Seth zich niet lekker voelde. Het is wel raar dat die jongen zoveel invloed op me heeft. Ik bedoel, ik ken hem pas een dag. Wat is nou een dag? Als het nou een week of een maand was dan zou het te begrijpen zijn. Ik loop naar mijn kluisje en pak de boeken die ik nodig heb om mijn huiswerk te maken.

Jack pov

Ik heb eigenlijk geen zin om naar huis te gaan want dat betekent ook dat ik in de auto moet zitten met Jade die boos op me is. En Leah en de jongens verdwenen ineens. Iets wat ik wel raar vond. Ik loop naar mijn kluisje en zie dat Jade verder op staat. Ze loopt naar me toe, ze kijkt bezorgd. Is ze soms vergeten dat ze boos op me was?
'Jade, is er iets?'
'Ik krijg een angstig gevoel toen Seth de klas uit ging'
'Maar Seth was toch in de pauze weg gelopen?'
'Inderdaad maar later kwam hij de les in gewandeld maar even later zei hij dat hij zich niet lekker voelde, begon te kokhalzen en rende snel weg'
'Zoals je zelf al zei hij voelde zich niet lekker'
'Hij keek eerst uit het raam en hij zag iets buiten waarvan hij schrok'
'Weet je het zeker?'
'Ik ben niet blind Jack'
'En wat dan nog, dan schrok hij van iets wat heeft dat met dit te maken?'
'Ik zag waarvan hij schrok'
'Dus?'
'Het was een persoon maar er was iets raars aan hem'
'Mensen zien er tegenwoordig nou eenmaal raar uit'
'De laatste keer dat ik zo'n iemand zag, was de volgende dag onze tante dood'
'Jade, dat denk je maar'
'Het is waar'
'Onze tante is omgekomen in een verkeersongeluk'
'Geloof je het zelf?'
'Ja een of andere hufter heeft haar dood gereden'
'Ik denk dat ze niet is dood gereden maar is vermoord'
'Jade, hoor je zelf niet hoe ongeloofwaardig je klinkt?'
'Ik heb een gevoel en dat gevoel voorspelt weinig goeds'

Reageer (1)

  • Cavaliere

    zijn zij ook wolven want dat zou vet zijn!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen