Foto bij •005

Toen meneer Einberg het blaadje van Vallery had opgehaald, deed hij iets wat echt zeldzaam was. De klas mocht eerder gaan. Vallery stond meteen op en liep heel snel naar de deur en daarna volgde al snel Janneke. Janneke zag dat Vallery echt op flippen stond. Ze was nooit goed in Duits geweest en een onverwachts is dan helemaal niet handig. Vallery liet zichzelf vallen op de grond en keek boos voor zich uit. Ze gromde wat en Janneke ging voor haar staan. Ze hadden hierna uitval, dus ze konden nog wel even wachten. Toen de laatste mensen het lokaal uit kwamen, Charlie, Woody en Jip met Gibby. Jip wou Janneke meetrekken, maar ze werkte niet mee, want ze wou even dat Vallery kalmeerde, die helemaal rood aanliep en alleen maar gromde. Ze leek net Woody. Charlie keek een beetje bezorgd naar Vallery en ging naast haar zitten. Hij glimlachte een beetje. "Je kunt nog altijd een baksteen door zijn ruit gooien?", zei Charlie lachend terwijl hij zijn hand op haar arm legde en grijnsde. Vallery begon te lachen en na een tijdje keek zeomhoog. "Ik krijg veel aandacht", zei ze lachend en ze ging weer staan. "Gelukkig doe je weer normaal", zei Janneke en ze keek glimlachend naar Vallery. "Ja sorry", zei Vallery en ze bloosde een beetje, "Ik was echt zo vreselijk boos op die man, ik wou hem echt zo erg meppen en ik heb het zo erg verknald, ik kan er niet tegen" Ze keek even om, toen die man van Duits triomfantelijk naar buiten kwam lopen. Vallery gromde even en liep toen snel richting het trappenhuis. "Val", riep Charlie, "Je tas" Charlie gaf Vallery haar tas en Vallery bloosde een beetje. Ze keek naar Janneke en grijnsde toen. "We zitten bij elkaar aan een tafel hoor", zei Janneke, "Ik vertrouw je niet meer" Janneke begon te lachen en Vallery ook. "Wie vertrouwt mij nou wel?", vroeg Vallery grijnzend. "Ik", zei Olaf grijnzend. "Jij bent niemand", zei Vallery en ze stak haar tong uit.
Toen ze in de aula aankwamen, zagen ze dat de tafels in de aula bijna allemaal vol waren. Er was nog 1 vrij en er was nog 1 plek vrij bij Gibby, Ralf, Jip en Stanley. Janneke besloot uiteindelijk maar daarbij te gaan zitten, met wat tegenzin, en ze ging naast Jip zitten. Olaf, Charlie, Woody en Vallery gingen aan de lege tafel daarnaast zitten. Vallery zo dicht mogelijk bij Janneke. "Neem wat huiswerk of een boek op de tafel en ga wat doen", zei de concierge en Vallery rolde met haar ogen. "Waarom is school net een strafkamp?", gromde Gibby.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen