Foto bij de ontmoeting

Het is 1888 in Londen de hoofdstad van het mooie oude engeland.
Er gingen wel wat geruchten rond dat er een moordenaar in de straten van Whitechapel zal lopen. maar dat leek me nogal een sterk verhaal.
Ik ging de morgen van 1 september een gemberbrood halen voor mijn moeder die ziek was.
ik kwam bij de bakker aan en het was er helemaal bezaaid van de mensen.
de lokale omroeper was er namelijk. hij had nieuws en niet zulk goed nieuws. 'er is gisteravond een vrouw dood gevonden het gaat om mewrouw Mary Ann Nichols! omstreeks tien over half zeven, werd haar lichaam gevonden in Buck's Row, een achterafstraatje in Whitechapel, zonder dat iemand in de tussentijds iets bijzonders had opgemerk. het is ook bekend dat de vrouw haar keel tot op het bot was doorgesneden en dat er meerdere malen in haar buik is gestoken.' zei hij.
toen drong het tot me door... Het gerucht van de moordenaar in Whitechapel is waar!! toen de bakkerszaak een beetje was leeggesrtoomt ging ik als een hhazewindhond(die zijn heel snel) een gemberbrood halen zoals moeder mij vroeg ik betaalde 1.25 pond en rende zo snel als ik kon naar huis.

ik bleef nog even staan bij het mededelingenbord bij het stadhuis. er hingen een aantal van de zelfde posters: gezocht moordenaar dood of levend. belonong:125.000,- pond!' ik scheurde de poster af en liet daarbij het brood vallen. een aardige man raapte de tas met het brood erin op en gaf het weer terug aan mij.
ik bdankte de man netjes met 2 woorden zoals het hoort. er was een soort speciale glinstering in zijn ogen ik kan niet omschrijven wat het was maar het deed me erg goed voelen.


(nieuwe story gestart hoop dat het bevalt!!)

Reageer (3)

  • AroonCat

    Wat grappig, Jack the ripper was een echt persoon :P

    1 decennium geleden
  • Myfirstsight

    Hij bevalt me primaa, dankje voor het vragen Melly :)

    1 decennium geleden
  • CaeleyHrojj

    spannend and i love england, snel verder!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen