I wanna be alone, not with you

Seth POV

Ik kan op tijd een grom bedwingen als ik Jacob opnieuw zie kijken naar Jade. Ik haat hem. 'Heb je aan Bella nog niet genoeg?' sis ik in zijn oor en hij kijkt me verbaasd aan. Ik kijk hem zo boos mogelijk terug aan, maar ik merk dat mijn ogen zelf een gebroken weergave geven, wat ik haat. Ik kan niemand van mijn roedel gewoon boos aan blijven kijken. Ik zie Paul even onderzoekend naar Jade kijken. Als hij het ook maar waagt om iets te doen, word ik gek. Ik zie dan Leah achter Jade en Jack doorkomen. Haar blik staat helemaal anders dan ik zou verwachten. Ik kijk haar verbaasd aan. Ze ploft naast Jack neer, maar ik merk dat ze zichzelf zo afzijdig mogelijk houdt van Jack. Zou er iets gebeurd zijn? 'Ingeprent,' fluistert Quil dan in mijn oor. Quil is eigenlijk de enige die nog een beetje normaal doet van heel dit zooitje hier. Ik kijk richting Jade. Ik vind het niet leuk dat ze zoveel aandacht krijgt van de rest van de roedel. Waarschijnlijk zullen ze de rest van de pauze alleen maar bij ons blijven zitten. Ik kijk naar Jack. Ik onderzoek hem even. Mijn zus kijkt wel de hele tijd naar hem. Zou het echt wat Quil zegt? Zou mijn zus, Leah Clearwater, echt ingeprent zijn op die Jack daar? Ik kijk hem even aan. Omdat het de broer van Jade is, houd ik me zo afzijdig mogelijk. Als ik bij hem een slechte indruk maak of voor Jade een slechte indruk op haar broer maak, dan heb ik mijn kansen helemaal verknald bij haar. Niet dat ik die heb, maar goed. Ik kan het wel gewoon proberen. Ze kijkt plots opzij en ik zie haar mooie ogen. Opnieuw valt alles weg waarvan ik eerst elk seintje kon opvangen. Alleen haar ogen zijn nog belangrijk. Ik wil haar naam fluisteren, maar haar naam komt nauwelijks over mijn lippen. Zelfs als ze haar blik weer afwendt, kan ik me die ogen nog duidelijk voorstellen. Ik sluit mijn ogen, schud mijn hoofd en kijk dan naar Jack, die me een beetje boos aankijkt. Ik slik even. Dat bedoel ik nu dus met een slechte indruk. Leah kijkt echter boos naar Jack, alsof ze hem wilt tegenhouden van het kwetsen van mij. Zou Leah hebben gemerkt dat ik ingeprent ben op Jade? Ik kijk haar aan en onze blikken kruisen elkaar. Ik zucht even en kijk dan weer voor me uit. De bel gaat en ik sta op. Ik heb geen zin meer in deze dag. Ik heb het verknald bij Jade. 'Waar ga jij heen?' hoor ik Leah achter me roepen. 'Weg!' snauw ik achter mijn rug om en ik loop de school uit, richting het strand van La Push.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen