Foto bij -012- Chapter 1: Raindrops ( Final Part)

LAATSTE PART VAN HOOFDSTUK 1
En dit Mrach op het plaatje
Ps: Dit spel is ook voor xbox :P

xxxxx

Even later zat de hele groep bij March thuis, allemaal met een grote kop thee voor zich.
’ Sjees, dat is een erg lange naam? Kun je hem misschien nog eén keer zeggen?’ zei Beat tegen Frederic.’ Frédéric François Chopin. Maar je kunt me gewoon Frederic noemen’ zei Frederic. Beat probeerde de hele naam te volgen, maar dat was niet gelukt.’ Oké, Frederic. Geen probleem. Ik ben erg goed in namen onthouden’ zei hij trots. March lachte even, en keek toen naar Polka.’ Je zei dat je naar Forte ging. Bedoel je Forte Castle?’ vroeg March aan haar.’ Ja, inderdaad’ zei Polka.’ Je moet wel weten dat ze niet erg vriendelijk in Forte zijn. Het is hier in Agogo Forest veel fijner’ zei March.’ De Count van Forte Castle is wel verantwoordelijk voor al het mijnen in Mt. Rock. Hij maakt een soort medicijn ofzo’. Beat knikte.’ Je bedoelt zeker de Mineral Powder!’ zei hij.’ Ja, inderdaad. Mijn zus, Salsa, is nu onderweg daar naartoe. Ze wilt hen vragen om alsjeblieft op te houden met het mijnen’ zei March. Haar stem klonk meteen iets minder blij dan voorheen.’ Als er niet snel iets wordt gedaan, verliezen de Agogo’s steeds meer van hun thuis’.’ Dat is vreselijk. Weetje, ik wou ze eigenlijk vragen of ze het aantal Mineral Powder dat ze maken te verminderen’ zei Polka.
‘ Ho, jongens! Wacht eens even!’ onderbrak Allegretto hen.’ Hoe zit het dan met de mensen in Ritardando? Als zij geen Mineral Powder kunnen krijgen, zijn zij de gene die zullen leiden’ ging Beat verder.’ Wat?’ zei Polka, die het niet echt begreep.’ Ik weet dat je jouw Floral Powder moet verkopen, maar er zijn andere mensen daarbuiten die ook proberen te overleven’ zei Allegretto. Beat knikte treurig mee.’ En met de hoge prijzen die er nu zijn, kunnen sommige mensen niet eens brood betalen’ zei Beat. Polka luisterde met een open mond.’ Nee, echt?’ zei ze.’ Het is waar. De mensen zijn gewoon zwak van de honger. Als de mensen niet de nodige medicijnen kunnen krijgen , daarnaast, zul je mensen zien sterven’ zei Allegretto serieus.’ Maar wacht, Floral Powder is ook een medicijn. Misschien is het nu duurder door de hoge prijs erop…’.’ Dat is het nou! De prijzen zijn veel te hoog’ onderbrak Beat haar.’ En dat is waarom wij onderweg zijn om met Count Waltz te praten. We gaan hem vragen om de prijs te verlagen op dingen anders dan Mineral Powder’ zei Allegretto.’ Het klinkt wel goed, maar dat helpt niet mee met de problemen van Agogo Forest’ zei March.’ Ja, daar heb je gelijk in. Dan in plaats van vragen of ze het mijnen compleet willen stoppen, kunnen we vragen of ze het willen verminderen, of dat ze Mineral Powder op een compleet andere manier willen maken’ zei Allegretto, die zichzelf verbaasde hoe slim dat klonk.’ Polka?’ zei Frederic. Polka zag erg somber, en verdrietig uit.’ Het is gewoon dat…..ik schaam me zo’ zei ze op een zacht stemmetje. Ik dacht dat ik iets deed om iedereen te helpen, maar uiteindelijk dacht ik alleen aan mijn eigen dorp. Het spijt me’. Allegretto kreeg een klein schuldgevoel.’ Hey, kom op! Je hoeft niet zo hard tegen jezelf te zijn. Jij probeert ook mensen te helpen, net zoals wij’ zei hij vriendelijk.’ Ja, en trouwens, als mensen Floral Powder voor een lagere prijs kunnen krijgen, is er minder Mineral Powder nodig. 2 Vliegen in 1 klap’ zei Beat tevreden.’ Ik denk wat Beat zegt waar is’ zei March.’ Oh! Bijna vergeten. Ik haat het om dit te vragen omdat we elkaar pas net kennen, maar kunnen jullie iets voor mij doen?’ zei March, en ze rommelde wat in een grote kist. Allemaal keken naar de grote zwarte hoed, die veel weg had van een piraten hoed, die March vasthield.’ Als je toevallig langs mijn zus komt, zou je dan haar deze hoed willen geven?’ zei ze, en gaf de hoed aan Polka, die het goed bekeek.’ Maar hoe kunnen we haar vinden? We weten niet eens hoe ze eruit ziet?’ zei Allegretto. March lachte.’ Dat zal geen probleem zijn, denk ik. Wij zijn namelijk een tweeling. Ik denk dat je haar meteen zult herkennen’ zei March.’ Bingo! Oké, dat is dan geregeld’ zei Allegretto, en hij stond op.
‘Kom op, Polka. Laten we samen gaan’. Polka liet geschrokken de hoed vallen, waardoor Beat hem tegen zich aan kreeg.’ Wat? Samen naar Forte? Maar…’ zei ze.’ Ja, jullie kunnen samen gaan. Dat lijkt me een goed idee’ onderbrak March haar.’ We gaan toch naar dezelfde plek, dus we moeten toch met elkaar reizen’ zei Allegretto, die Beat troosten, omdat blijkbaar de hoed best zwaar was. Beat zij schudde een maakte een gebaar dat het goed ging.’ Trouwens, als je weer flauwvalt zullen de Agogo’s er niet zijn om je te helpen denk ik’ zei Beat. Polka was er stil van.’ Samen? Echt?’

Stil klemde Polka zichzelf tegen de deur, terwijl ze hoorde dat haar moeder dichterbij kwam.
’ Polka, het geeft niet als Floral Powder niet verkoopt. We overleven het wel’ hoorde ze haar moeder zeggen. Ze perste haar lippen om de tranen in bedwang te houden.' Polka? Hoor je me?' vroeg haar moeder. Polka probeerde zo stil mogelijk te zijn.' Polka, als je mij hoort, antwoord dan!'. Even was het helemaal stil, en hoorde ze haar moeder naar buiten gaan. Polka liet zichzelf op de grond zakken, en huilde even. Ze keek naar het raam. De volle maan scheen met zijn licht precies in Polka’s kamer. Haar hele kamer werd erdoor verlicht, en ze liep ernaartoe.’ Mama, het spijt me. Dit gaat om zoveel meer dan de Floral Powder’ zei ze, en snikte even.’ Ik heb niet zo lang meer te leven, dus ik wil iets goeds doen met de tijd die ik nog heb. Ik denk dat toen ik Frederic heb ontmoet, ik me heb gerealiseerd wat ik met mijn leven wil doen’. Ze keek naar haar handpalm, die een kleine schaduw vormde in het maanlicht.’ Ik heb niet veel tijd meer. Maar ik…..ik wil iets goeds doen met mijn krachten op een of andere manier. Ik wil zoveel mensen helpen als dat ik kan, voordat het te laat is’. Ze schudde met haar hoofd, en liet haar arm weer zakken.’ Mij maakt het niets uit wat andere mensen denken! Als zij bang zijn om ziek te worden, en ze van mij vandaan willen blijven, is dat oké. Tot nu is elke vreemdeling mijn vijand geweest. Ik heb mijzelf overtuigd dat ik niemand kon vertrouwen’. Langzaam balde ze haar kleine hand in tot een vuist.’ Maar nu niet meer. Nu ga ik proberen mensen te vertrouwen. Want als ik dat doen dan….’. Ze keek even naar buiten.’ Misschien word ik dan een Heaven’s Mirror!’. Ze sloot haar ogen, en een kleine traan rolde nog net over haar wang.

Polka knikte heftig.’ Ja! Ik wil heel erg graag samen gaan’ zei ze met een lach.’ Oké! Dan zullen we maar eens gaan’ zei Allegretto. Hij wou zich net omdraaien toen hij zich iets realiseerde.’ Hey Frederic, wat ga jij eigenlijk doen?’ vroeg hij. Frederic draaide zich ook om.’ Ik ga ook naar Forte’ zei hij. Beat stond bijna te springen.’ Echt?! Jee! Dan gaan we allemaal samen’ zei hij vrolijk. Allegretto zuchtte.’ Dit word echt een groepsreisje, he?’.

Eenmaal buiten, keken ze alle vier naar March.’ Dankje voor je gastvrijheid, March’ zei Polka, en alle vier maakte ze een kleine buiging.’ Ach, ik doe het graag. En vergeet niet, als jullie in het bos zijn, kom dan nog eens langs’ zei ze, en ze zwaaide even, toen ze zich omdraaide en wegliepen.’ Owh, ik wou echt dat ik een foto had van die gloeiende Agogo’ zei Beat teleurgesteld.’Zit je daar nog steeds mee? Je weet dat je niet naar diezelfde grote terug kan’ zei Allegretto die nog net opzij kon stappen voor een uitstekende tak.’ Allegretto heeft gelijk. Zolang de Agogo’s zichzelf vertonen weet ik zeker dat je nog een foto van ze kan maken’ zei Polka.’ Ja, dat denk ik’ zei Beat, en hij lachte even. March wachtte buiten tot ze ze niet meer hoorde, en ging terug naar binnen.

Toen ze binnen was dacht ze even na.’ Ik ben benieuwd wat ze bedoelen met ‘’ Gloeiende Agogo’s’’. Het is raar. Ik heb nog nooit een Agogo zien gloeien. Misschien moet ik dit maar eens gaan onderzoeken’.

Reageer (2)

  • KuroTenshi

    (het plaatje doet het niet bij mij) Aauw nu al de laatste part van hoofdstuk 1? Is hoofdstuk 2 net zo goed?

    Wel lekker veel om te lezen.

    Ik kijk erg uit naar hoofdstuk 2!

    1 decennium geleden
  • Juliie010

    WAUW..........dit is veel :P

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen