002
Janneke en Vallery fietsten het fietsenhok in en zetten hun fietsen op slot. Vallery deed wat moeite om haar tas van haar fiets af te krijgen en gromde een beetje. Janneke begon te lachen en sloeg haar armen om haar buik. "En daarom doe ik mijn tas niet meer onder mijn snelbinders", zei Janneke lachend en ze hoorde een groepje jongens aankomen. Janneke wist wel wie dat waren. Het waren die jongens waar Vallery vaak mee omging. Janneke zuchtte even en keek hoe Charlie, Woody en Olaf hun fietsen naast Vallery neer zetten. Ook hun hadden hun tassen niet onder hun snelbinders en Vallery merkte dat ze naast haar kwamen staan. "Heej", zei ze tegen de jongens en ze probeerde het hengsel los te krijgen, wat niet echt werkte. Janneke sloeg haar armen over elkaar en keek een beetje naar Vallery. Zelf keek Vallery naar Charlie, die zijn fiets naast de hare had geparkeerd en hij glimlachte naar Vallery. "Lukt het?", vroeg hij en hij ging met zijn hand door zijn warrige zwarte haren. Vallery schudde wild haar hoofd en zuchtte toen. "Dat hengsel zit vast", zei ze zielig en ze trok een pruillip. Woody en Olaf kwamen naast Charlie staan en grijnsde toen. "Moet ik helpen?", vroeg Charlie voorzichtig en Vallery knikte. Charlie prutste wat en toen ging het hengsel los. "Ongelofelijk", zei Vallery en ze trok haar wenkbrauwen op. "Waarom lukt het jou wel en mij niet?", vroeg ze aan hem en Charlie trok nonchalant zijn schouders op. Janneke glimlachte. "Gaan we nu naar binnen?", vroeg ze aan Vallery en Vallery knikte. Toen ze het fietsenhok uitliepen hoorde Janneke iemand haar naam roepen. "He, Janneke", riep de vertrouwde stem van Jip en Janneke draaide zich glimlachend om. "Ha Jip", zei ze glimlachend. "En wij dan?", vroeg Gibby, die achter Jip fietsten en hij grijnsde. "Jullie zijn spoken", zei Janneke grijnzend en keek even naar Vallery. "Wij komen nooit meer bij de kluisjes", zei Vallery lachend, "Ik zoek wel een doos en dan blijven we hier voor altijd" Janneke begon te lachen, ook Jip, Gibby, Ralf en Stanley, maar ook Charlie, Woody en Olaf. Dat best wel bijzonder is.
Er zijn nog geen reacties.