-010- Chapter 1: Raindrops ( Part 9)
Doorweekt, en uitgeput kwamen Allegretto en Beat aan bij een klein dorpje midden in het bos. Allegretto was een beetje chagrijnig geworden.’ Ja hoor! Het is opgehouden met regenen en natuurlijk nu vinden wij een huis’ zei hij een beetje nors. Beat wees omhoog, boven aan een trap en zei:’ Hey, volgens mij zie ik daar iemand’. Een klein meisje, ongeveer even oud als Beat, kwam achter de bomen vandaan met een stapel hout vast. Ze had een klein jurkje aan, en ze glimlachte vriendelijk toen ze Beat en Allegretto zag. Beat en Allegretto kwamen dichterbij, en het meisje legde haar hout op de grond neer.’ Hoi! Woon jij in dit huis?’ vroeg Beat nieuwsgierig.’ Ja inderdaad. Mijn naam is March. Leuk je te ontmoeten’ zei het meisje.
‘Mijn zus en ik zijn de bewakers van het bos’.’ Jullie twee alleen? Hier? Dat zou wel moeilijk zijn’ zei Allegretto.’ Nee hoor. Het kan misschien soms gevaarlijk zijn, maar mijn zus zorgt altijd voor alles’ zei March om ze gerust te stellen.’ Al hoewel het me de laatste tijd wel verbaasd hoeveel mensen hier langskomen’. March hoorde voetstappen achter zich komen, en draaide zich om. Uit haar huis kwam Polka, die er nog vermoeider uitzag dan Beat, of Allegretto. Allegretto keek Polka met grote ogen aan.’Oh! Je bent wakker. Weetje, je kunt misschien iets langer in bed blijven als je wilt’ zei March. Langzaam liep Polka van het trapje af, en keek Allegretto en Beat erg vermoeid aan. Toen keek ze naar March en zei:’ Waar ben ik?’.’ Je lag bewusteloos net voor de ingang van Agogo Village, waar je nu bent. De Agogo’s kwamen naar mij toe en zeiden waar ik je kon vinden’ zei March, en keek even over Polka’s schouder.’ Je vriend is hier ergens dichtbij een wandeling aan het nemen. Hij mompelde steeds iets als’’ Inspiratie voor mijn muziek zoeken’’ zei March.’ Sorry, maar wat zijn Agogo’s?’ vroeg Allegretto.’ Het zijn ehh..’. March maakte een bolvorming met haar handen.’ Het zijn kleine rondje wezentjes’ zei ze. Beat deed hetzelfde met zijn handen en keek ernaar.’ Ronde wezentjes?’ zei hij met een opgetrokken wenkbrauw.’ Meestal komen ze niet zo dichtbij mensen. En deze dagen hebben ze zichzelf niet eens laten zien’ zei March, en kijkt naar Polka.’ Je hebt erg veel geluk gehad. Het is heel erg ongewoon dat Agogo’s mensen redden. Dit is eigenlijk de eerste keer dat een Agogo een mens red’ zei ze tegen Polka. Polka kon niet geloven wat ze zei.’ De Agogo’s hebben mij gered. Ook als ik…..ik….’ zei Polka droevig. March kijkt ook iets droeviger.’ Ik denk dat je nog wat rust kan gebruiken. Ik maak wat warms voor je te eten’ zei March. Alle drie keken ze naar March, toen ze naar boven liep naar het huis. Even draaide ze zich om.’ Oh, helemaal vergeten. Ik weet niet eens hoe je heet’ zei ze. Polka antwoordde:’ Ik? Ik ben…’.’ Jij bent Polka, toch?’ vulde Allegretto aan. Geschokt keek Polka om.’Jij bent het meisje die Floral Powder in Ritardando verkoopt. Ja, ik heb jouw naam wel eens gehoord’ zei Allegretto met een glimlach.’ Ja! En je magie is ook echt geweldig’ zei Beat triomfantelijk. Tevreden knikten Beat en Allegretto naar elkaar. Polka voelde zich niet fijn, en ze deed kleine stapjes naar achter. Allegretto zag het.’ Hey, waar ga je heen Polka!’. Polka rende het bos in en verward keken ze haar na.’ Wat is er met haar? Hebben we wat verkeerds gezegd?’ vroeg Beat aan Allegretto. Frederic zag Polka ook.’ Polka, ik heb wat fruit voor ons geplukt’ zei hij. Maar zonder te kijken rende Polka gewoon langs hem heen. Verbaast keek hij haar na, maar liep toch naar March. Allegretto en Beat keken naar Frederic, die ook naar hen weer keek.’ Is er iets gebeurt?’ vroeg hij.’ Ze moet echt niet zo gaan rondlopen. Ze is nog niet helemaal genezen’ zei March, en allemaal keken ze naar het pad waar Polka naartoe ging.’ Dit pad gaat niet zo ver. Dus ze zou niet verdwaalt kunnen raken’.’ AAAAH!’. Een harde gil kwam vanaf het pad af.’ Polka?’ zei Allegretto, en Allegretto, Beat, en Frederic renden in de richting van het geluid.
Toen ze bij een open plek kwamen, zagen ze Polka helemaal geschrokken tegenover een enorm monster staan, met twee vogels aan beide staan. Allegretto, Beat, en Frederic, gingen om Polka staan, met hun armen gespreid.’ Polka, alles goed met je?’ riep Beat. Polka knikte hefig.’ Ik weet dat je ook wilt helpen, maar jij bent nog ook niet helemaal genezen’ zei Allegretto tegen Frederic.’ Met mij gaat het goed. We moeten ons nu concentreren door Polka tegen deze wezens te beschermen’ zei Frederic.’Kraauw!’ zei de linker vogel.’ Kwabaaauw’ zei de rechter, en het gevecht begon.
Reageer (1)
Een monster met 2 vogels??? dat kom je ook niet elke dag in het bos tegen...
1 decennium geleden