Ik open slaperig mijn ogen en rek me uit. Snel ga ik recht zitten, vandaag zou ik terug naar Hogwarts gaan. Met het nieuwe schoolhoofd professor Sneep.
De keukentafel zit helemaal vol met aan het uiteinde, Voldemort. Ik ga aan de rechterkant van Voldemort zitten. De plek van Sneep is leeg. Hij is natuurlijk al naar Hogwarts. Als ik klaar ben met eten loop ik snel terug naar boven om mijn hutkoffer klaar te maken. Ik steek er een paar kleren in en mijn slang stop ik in een kooitje. Met die spullen loop ik terug naar beneden en ga op zoek naar Draco. Zuchtend slenter ik terug de trap richting Draco's kamer. KLOP KLOP.
'Wie is daar?' Roept Draco vanuit zijn kamer.
'Alexis.' Zeg ik met een lieve stem.
'Kom binnen.' Hoor ik Draco zeggen. Stilletjes open ik de deur en-
'Draco had dat dan gezegd.' Hij staat met een bloot bovenlijf en enkel een boxershort aan. Grijnzend kijkt hij me aan. Hoofdschuddend laat ik me op had bed vallen en bekijk aandachtig de foto van een kleine Draco rond de 11 jaar. Ik moet terugdenken aan de tijd dat ik en Draco nog vijanden waren.
'Wat was ik toch schattig.' Zegt Draco grijnzend, nu met kleren aan. Hij gaat op bed zitten en trekt me op zijn schoot.
'Alexis, ik wil je iets zeggen.' Zegt hij iets serieuzer.
'Tuurlijk, zeg maar.' Zeg ik vriendelijk.
'Ik-' De deur gaat met een ruk open en ik schiet zowat een meter in de lucht. De vader van Draco staat met een verbaasde uitdrukking in de deuropening.
'Wat waren jullie- Ach laat maar. Jullie moeten naar Hogwarts vertrekken, komen jullie?' Zegt Lucius en hoofdschuddend loopt hij weg. Blozend staat Draco recht waardoor ik bijna val.
'Wat wilde je zeggen?' Hij schudt zijn hoofd.
'Laat maar, ik vertel het je op school.' Zwijgend lopen we de lange trap af.

'Hey Ginny.' Zeg ik als ik haar zie.
'Alexis.' Zegt ze wat afwezig.
'Wat is er mis?' Vraag ik bezorgd.
'Nou, het is... Ron. Hij is op de vlucht voor Youknowwho en ik ben bang dat hem iets gaat overkomen.' Zegt ze bijna huilend. Troostend leg ik mijn arm over haar schouder.
'Er gaat hem niets overkomen, Ginny. Dat weet ik bijna zeker.' Onzeker kijkt ze me aan. Zelf ben ik ook niet zeker. Hoe kan Harry alle dooddoeners gaan verslaan? Ze zijn met vele meer. Misschien moet ik hem gaan zoeken, maar hij heeft me wel gezien toen Dumbledore stierf. Hij vertrouwt me zeker niet meer.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen