Foto bij Part 1.1 - Fashion is an obsession.

Eva point of view.
Grijnzend stond Melissa een broodje te smeren. Ik zat met een vermoeiend hoofd aan tafel en pingelde ongeduldig met mijn vingers op het houten blad. "Doe eens niet zo ongeduldig." Melissa lachte en ik keek haar met een chagrijnige blik aan. Gelukkig ging Melissa gewoon vrolijk verder met het smeren van haar brood. Melissa was mijn beste vriendin en kende mij al jaren lang. Lang genoeg om te weten dat ik bijna elke ochtend last had van een ochtendhumeur, inmiddels was Melissa eraan gewend geraakt.
"Ik heb zo veel zin in het concert." Zei Melissa vrolijk toen ze plaats nam op de stoel naast mij. "Ik ook." Zei ik vrolijk. Melissa nam gulzig een hap van haar brood en keek een beetje rond door de kamer. "Melis, zullen we eigen kleding ontwerpen voor het concert vandaag?" Stelde ik voor. Bij het krijgen van dat idee verdween mijn ochtendhumeur alweer een beetje. Melissa slikte het stuk brood dat ze net in haar mond had gestopt door. "Je weet dat ik dat niet kan, Eef." Zei ze met een teleurstellende blik in haar ogen. Ik haalde mijn schouders op. "Ik doe een opleiding Fashion&Design. Ik help je wel." Meteen keek Melissa een stuk vrolijker. ''Geweldig! Dan doen we dat."
Zo gezegd, zo gedaan. Die middag stonden we voor de tafel die vol stond met alle spullen die wij nodig hadden om de kleding te maken. Een tekenblok, potloden en een liniaal om de kleding te ontwerpen. Allerlei verschillende stoffen. Tijdschriften waaruit we inspiratie op konden doen. Twee naaimachines. Naalden en draden. En allerlei andere spullen.
"Ok." Zei ik vastbesloten terwijl ik een stoel naar achter schoof en plaats nam. "We beginnen met een ontwerp." Ik pakte het kladblok en een potlood. Ik sloeg het blok open en bladerde door tot een lege bladzijde. Ik voelde hoe Melissa over mijn schouder meekeek. "Die ontwerpen zijn echt pro! Hoe komt het dat jij zo goed daarmee bent?" De jaloezie was uit Melissa's stem te horen en ik moest lachen. "Ik leer het allemaal op school. Fashion is an obsession girl!" Zei ik grijnzend. Melissa kwam naast me zitten en keek mee hoe ik aan een simpel ontwerp begon. Ik schetste snel de vorm van een vrouw. "Wat wil je graag aan voor het concert?" Vroeg ik. "Een t-shirt met de tekst: Louis is my carrot boy." Zei Melissa met een big smile. Ik lachte en schetste een shirt om de vrouw. "Welk lettertype?" Vroeg ik en ik pakte mijn boek van school, die ik opensloeg op een pagina met allemaal verschillende lettertypes. Melissa dacht even na en wees toen vastbesloten het lettertype 'Georgia' aan. Ik moest lachen om de enthousiasme van mijn beste vriendin en begon toen verder aan de schets, terwijl Melissa opstond om verschillende stoffen uit te kiezen.

Reageer (3)

  • IfUSeekDemi

    omg zo´n dude op de beroepenavond was helemaal geobsedeerd door lettertypes en hij had daar ook zo´n heel dik boek van... En dan zat hij zo heel blij/trots te vertellen over al die lettertypes..
    DAAR MOEST IK EVEN AAN DENKEN ^^(flower)

    1 decennium geleden
  • Kjelaney

    Haha, kei leuk! <3

    1 decennium geleden
  • ANOUKxKUONA

    snelverder!
    i like it <3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen